Dnia 14 marca odbył się po raz kolejny Szkolny Konkurs Krajoznawczy z języka niemieckiego.
Udział w nim wzięło aż 18 uczniów z klas VII-VIII. Tematyka konkursu była związana z wdrożonym na lekcjach autorskim programem: "Bliżej DACH-u". Dotyczyła ona m.in. geografii, muzyki, sportu, techniki, historii i kulnariów państw niemieckiego obszaru językowego czyli Niemiec, Austrii, Szwajcarii i księstwa Lichtenstein.
Uczniowie wykazali się obszerną wiedzą, a na podium stanęli reprezentanci wszystkich uczestniczących klas:
I miejsce zajęła Kalina Gutkowska z kl. VIIa,
II miejsce zajął Nikodem Wasilewski z kl. VIIb,
III miejsce zajął Adam Pepliński z kl. VIIIa.
Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych krajoznawczych sukcesów.
Hanna Matus
Czytaj więcej: Szkolny Konkurs Krajoznawczy z języka niemieckiego
Dnia 14 marca 2024 r. uczniowie klasy 7 a wzięli udział w lekcji online: „Jak odróżnić fake od newsa” Lekcja opierała się na wystąpieniach z Digital Youth Forum - wydarzenia poświęconego edukacji w zakresie bezpiecznego i kreatywnego korzystania z internetu oraz nowych technologii. Lekcja pozwoliła poszerzyć uczniom wiedzę na temat zjawiska „fake news” oraz poznać konkretne sposoby radzenia sobie z fałszywymi informacjami w internecie.
14 marca (według amerykańskiej tradycji zapisu – 3.14) obchodzimy Międzynarodowy Dzień Liczby Pi. Od 2019 roku święto liczby pi jest także świętem królowej nauk – matematyki. Z tej właśnie okazji uczniowie na lekcjach matematyki brali udział w różnych aktywnościach: poznawali liczbę pi, wykonali prace plastyczne, uczestniczyli w projektach: Misto Liczby Pi, Czy jestem jak liczba π, tworzyli π-graf. Wszystkie te aktywności poszerzają wiadomości uczniów, dostarczają wiele emocji, ale przede wszystkim pobudzają ciekawość poznawczą i zainteresowanie piękną, ale trudną dziedziną wiedzy jaką jest matematyka. Liczba Pi na pewno zostanie w pamięci uczniów
Na lekcji plastyki nasi uczniowie z klas czwartych realizowali temat - architektura jako dziedzina sztuki. Dzięki opracowanym przez Microsoft Polska autorskim mapom do Minecraft Education (biom równinny), uczniowie indywidualnie budowali niepowtarzalne domy, aby razem stworzyć "miasto przyszłości".
Dnia 14 marca uczniowie klasy II b byli w teatrze. Poznali pracę osób,które zajmują się przygotowaniem spektakli. Dzieci poznały historię oraz dowiedziały się jak wygląda teatr od kulis.Uczniowie mogli zwiedzić takie miejsca jak:foyer,scenę,rekwizyty,garderobę oraz kieszeń sceniczną.Taka lekcja,to ciekawy sposób na nietypowe poznanie wiedzy,która zapewne zostanie wykorzystana w życiu dorosłym.
12.03.2024r. - to kolejny ważny dzień dla klas pierwszych, ponieważ wszyscy stali się czytelnikami szkolnej biblioteki.
Na początku dzieci wysłuchały pogadanki nauczyciela biblioteki, z której dowiedziały się dlaczego warto czytać książki i jak je szanować. Następnie odgadywały bajkowe zagadki, które sprawdziły znajomość bohaterów baśni i bajek. Potem zapoznali się z księgozbiorem przeznaczonym dla najmłodszych czytelników, regulaminem biblioteki, sposobem wypożyczania książek oraz prośbami książki. Po takim wprowadzeniu skupione i poważne pierwszaki złożyły uroczystą obietnicę, że będą kochać i szanować książki, korzystać z ich mądrości i sumiennie wypełniać obowiązki czytelnika. Na pamiątkę spotkania każdy nowy czytelnik otrzymał pamiątkowy dyplom oraz drobny upominek.
Od teraz biblioteka czeka na swoich najmłodszych czytelników, bo jest najmilszym miejscem w szkole.
Czytaj więcej: Klasy pierwsze czytelnikami biblioteki szkolnej
11 marca 2024 r. klasa 4b wraz z wychowawcą p. Justyną Burcz oraz p. Hanną Figurą uczestniczyła w wycieczce do centrum Grudziądza. W świetnej zabawie oraz spędzeniu czasu razem, nie przeszkodziła nam nawet pogoda! Spacerowaliśmy po starówce, bawiliśmy się na placu zabaw, rozmawialiśmy, żartowaliśmy. Na koniec zjedliśmy pyszną i ciepłą pizzę. Zmęczeni pogodą, ale radośni wróciliśmy do domu.
Na dzisiejszej lekcji plastyki uczniowie klas szóstych przygotowali własny projekt parteru ogrodowego w epoce baroku i klasycyzmu, wykorzystując świat Minecraft Education. A oto efekt ich pracy
Dziś klasa 2a udała się do Centrum Kultury Teatr w Grudziądzu. Celem wizyty była podróż za kulisy teatru. W teatrze przywitała nas Pani Ewelina Dąbrowska i Pan Szymon Rocławski, który oprowadził nas po wszystkich pomieszczeniach, na co dzień niedostepnych i niewidocznych dla publiczności. Wędrówkę rozpoczęliśmy od obejrzenia sceny, świateł i akustyki. Pan odpowiedzialny za oświetlenie i akustykę zapoznał nas z ,,grą świateł", która jest bardzo ważna podczas wszystkich przedstawień. Mogliśmy ze sceny zobaczyć całą widownię i nacisnąć na dzwonek, który rozpoczyna spektakl. Następnie udaliśmy się do tak zwanej ,,kieszeni scenicznej", w której dzieci obejrzały różne rekwizyty wykorzystywane w spektaklach. Zwiedziliśmy również garderobę, gdzie dowiedzieliśmy się, że bardzo ważne jest odkładanie wszystkiego na przypisane miejsce, tak aby aktorzy nie musieli tego szukać w czasie trwającego przedstawienia. Zawędrowaliśmy też do kostiumerii gdzie zobaczyliśmy różne maski, kostiumy i przebrania potrzebne artystom. Pan Szymon zaprowadził nas na Kameralną Scenę, która mieści się wysoko w teatrze. Tam dzieci miały możliwość przełamania swoich lęków i zaprezentowania krótkich układów tanecznych do podkładu muzycznego, jak i swoich wokali. Pan Szymon zaprezentował nam z bliska stół mikserski do dźwięku i świateł, który znajduje się pośrodku widowni. Dzieci były przejęte i bardzo zainteresowane tym, co dzieje się w teatrze. Chętnie zadawały pytania i były bardzo zaangażowane. Nasze wyjście do teatru uważamy za niesamowitą przygodę.