2014/2015
26 listopada 2014 r. w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Mniszku odbyła się jubileuszowa, dziesiąta edycja „Dnia dla zdrowia”. Tegoroczne obchody zostały przygotowane we współpracy nauczycielki wychowania fizycznego, Pani Sylwii Gralak i nauczyciela biologii, Pana Adriana Woźniaka oraz oczywiście, dzięki nieocenionej pomocy uczniów, głównie drugich i trzecich klas gimnazjum.
W tym roku postanowiliśmy skupić się na dwóch zagadnieniach: promowaniu zdrowego odżywiania oraz walce z fikcyjnymi zwolnieniami z zajęć wychowania fizycznego. Jak co roku, obchody Dnia dla zdrowia zostały zorganizowane w formie apelu, osobnego dla klas 4-6 szkoły podstawowej oraz gimnazjum.
Schemat obydwu apeli był podobny. Po krótkim wprowadzeniu przez prowadzących, głos zabrał Pan Andrzej Dolewski, prezes Stowarzyszenia Akademia Biegania Grudziądz, który przedstawił zalety aktywności fizycznej, opowiedział o swoich biegowych przygodach oraz przybliżył zasady racjonalnego odżywiania. Na apelu dla gimnazjum nie zabrakło dociekliwych pytań ze strony uczniów, jednakże nasz gość starał się na wszystkie wyczerpująco odpowiedzieć.
Drugą część apelu stanowiły dwie inscenizacje, które przedzielone były występami tanecznymi uczniów klasy 5B. Pierwsza ze scenek poświęcona była zasadom zdrowego odżywiania, natomiast w drugiej uczniowie klas trzecich gimnazjum starali się zachęcić dzieci i młodzież do aktywnego uczestnictwa w zajęcia wychowania fizycznego. Na koniec wszyscy zgromadzeni uczniowie mogli wzorem akcji „środa w ruchu” wziąć udział we wspólnym tańcu.
Na koniec chciałbym bardzo serdecznie, w imieniu swoim oraz Pani Sylwii Gralak, podziękować wszystkim osobom, które pomogły nam w przygotowaniu Dnia dla zdrowia. Szczególne podziękowania kierujemy do rodziców i opiekunów uczniów, którzy wsparli nas finansowo oraz przekazali jabłka. To dzięki Wam, drodzy Państwo, mogliśmy poczęstować każdego ucznia oraz pracownika naszej placówki przepysznym owocowym szaszłykiem. Dziękuje także Paniom z obsługi, które wraz z uczennicami gimnazjum przygotowały powyższe przekąski.
Adrian Woźniak
Lista uczniów, których rodzice/opiekunowali wsparli organizację Dnia dla zdrowia:
Klasa 4a:
Ewa Modliborska
Wiktoria Krzysiak
Szymon Grabowski
Wiktor Gmiński
Franciszek Baniak
Jan Majorkiewicz
Kacper Surmacz
Paweł Surmacz
Klasa 4b:
Piotr Wolentarski
Klasa 5b:
Tomasz Wolentarski
Klasa 6a:
Dawid Pasternak
Maciej Sinicki
Klasa 6b:
Weronika Krzysiak
Jakub Muś
Klasa 1A (gimnazjum):
Filip Polenik
Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc i przepraszam, jeżeli kogoś pominąłem.
2013/2014
HONOROWY PATRONAT PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
DZIEŃ DLA ZDROWIA
W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1
W GRUDZIĄDZU
pn. „UŻYWAJ ŻYCIA – NIE UŻYWEK.
ŻYJ ZDROWO I KOLOROWO”
To już 9. edycja obchodów DNIA DLA ZDROWIA, które w tym roku szkolnym miały miejsce 9 grudnia 2013 r.
Organizatorem tego wydarzenia jest Szkolne Koło Ligi Ochrony Przyrody działające przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Mniszku.
Zawsze przyświeca mu promowanie wśród uczniów zdrowego stylu życia, wolnego od środków uzależniających i odurzających. W tym roku szkolnym szczególny nacisk położono na szkodliwość alkoholu.
Obchody tego dnia, jak co roku skierowano do uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej oraz uczniów klas I – III gimnazjum.
W ramach obchodów wystawiono dwie inscenizacje profilaktyczne:
1) „Szlachetne zdrowie” – przedstawienie ukazuje szereg istotnych elementów związanych z prowadzeniem zdrowego trybu życia. Poruszono takie kwestie jak: zdrowe odżywianie, znaczenie witamin, aktywność ruchowa, wypoczynek na świeżym powietrzu, rola szczepień ochronnych, niebezpieczeństwa towarzyszące rozprzestrzenianiu się chorób wirusowych i sposoby walki z nimi.
2) „Aby pić przestali, wódce kosza dali” – przedstawienie ukazuje negatywny wpływ alkoholu na organizm człowieka, w tym prezentacja najnowszych badań na temat rozmiarów spożywania alkoholu przez polską młodzież, ukazanie szkodliwego działania alkoholu na poszczególne narządy ludzkie, wreszcie zachęcanie uczniów do unikania w swoim życiu tej substancji.
Był też występ artystyczny w postaci układu tanecznego przygotowanego przez uczennice klasy pierwszej gimnazjum.
Na koniec zostały podsumowane konkursy w dwóch kategoriach: plastycznej i pisemnej poświęconej tematyce antyalkoholowej pn. „Kocham – NIE PIJĘ”.
Uczniowie, wykorzystując dowolną techniką plastyczną zaprezentowali ciekawe sposoby spędzania wolnego czasu, bez udziału alkoholu. Dodatkowo gimnazjaliści złożyć prace pisemne, które miały na celu udzielić odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego w młodym wieku powinniśmy unikać alkoholu?”.
Do komisji konkursowej wpłynęło 21 prac, z czego w kategorii prac plastycznych nagrodzono i wyróżniono 16 uczniów, a w kategorii prac pisemnych dyplomy i nagrody otrzymało 3 gimnazjalistów. Pozostali uczestnicy konkursu również zostali nagrodzeniu dyplomami z podziękowania za udział w konkursie i dołączonymi do nich drobnymi upominkami.
HONOROWY PATRONAT NAD PRZEDSIĘWZIĘCIEM PRZYJĄŁ PREZYDENT MIASTA GRUDZIĄDZA PAN ROBERT MALINOWSKI.
Środki na zakup dyplomów, nagród i upominków ufundował również Wydział Edukacji Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz Rada Rodziców działająca przy naszym zespole szkół.
Opiekun SK LOP: WITOLD ZYGADLEWICZ
WYNIKI KONKURSU ANTYALKOHOLOWEGO
pn. „Kocham – nie piję”
zorganizowanego z okazji obchodów DNIA DLA ZDROWIA
pod hasłem:
„UŻYWAJ ŻYCIA – NIE UŻYWEK. ŻYJ ZDROWO I KOLOROWO !”
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 11
Kat. - prace plastyczne:
- Kinga Tomasik, Weronika Krzysiak i Joanna Rusak (V b) – 123 p.
- Natalia Kminikowska (VI b) – 118,5 p.
- Stanisław Narloch i Dawid Zaremba (IV b) – 115 p.
- Filip Szumiłowski (VI a) – 110,5 p.
- Nina Ziółkowska (VI b) – 108 p.
- Piotr Bernady i Jakub Muś (V b) – 99,5 p.
- Jesika Simionkowska (V a) – 96 p.
- Agnieszka Żywiecka (VI b) – 79 p.
- Katarzyna Nowak (VI a) – 70 p.
- Natalia Rojewska (V a) – 65 p.
GIMNAZJUM NR 1
Kat. - prace plastyczne:
- Zuzanna Szumiłowska (II b) – 165 p.
- Marek Cieślukowski (III b) – 134,5 p.
- Kamila Piórkowska (II b) – 124,5 p.
- Angelika Wilamowska (III a) – 121,5 p.
- Emilia Suchocka (III a) – 102,5 p.
- Jakub Jabłoński i Marcin Czyżykowski (II a) – 78 p.
- Kamil Dubilis i Kamil Tobółka (I b) – 70 p.
Kat. – prace pisemne:
nt. „Dlaczego w młodym wieku powinniśmy unikać alkoholu?”
- Marek Cieślukowski (III b) – I miejsce
- Natalia Niebojewska (II b) – II miejsce
- Julia Groszewska (I b) – III miejsce
WSZYSTKIM UCZESTNIKOM KONKURSÓW DZIĘKUJEMY !!!
Nagrody i dyplomy zwycięzcom i wyróżnionym wręczymy podczas obchodów DNIA DLA ZDROWIA.
Szkolne Koło Ligi Ochrony Przyrody
ZAPROSZENIE DO OBCHODÓW DNIA DLA ZDROWIA
Szkolne Koło LOP zaprasza do aktywnego uczestnictwa w obchodach DNIA DLA ZDROWIA, które w bieżącym roku szkolnym odbędzie się pod hasłem przewodnim „UŻYWAJ ŻYCIA – NIE UŻYWEK. ŻYJ ZDROWO I KOLOROWO !”. Zapraszamy uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej oraz uczniów gimnazjum do udziału w przedstawieniach zatytułowanych: „Szlachetne zdrowie” i „Aby pić przestali, wódce kosza dali” a także w konkursach przewidzianych w związku z obchodami tego dnia.
Przewidziano następujące zadania konkursowe:
1) Konkurs antyalkoholowy pod hasłem: „Kocham – nie piję”.
Praca konkursowa ma być wykonana na temat możliwości spędzania czasu wolnego w rodzinie bez udziału alkoholu; praca powinna w najciekawszy sposób obrazować hasło przewodnie konkursu.
Forma pracy to projekt plastyczny. Praca powinna zawierać także hasło.
Technika wykonania pracy dowolna (np. akwarele, pastele, kredki, szkic ołówkiem, wyklejanka z papierów kolorowych, wydzieranka, łączenie różnych technik plastycznych itd.) lub zdjęcia.
Prace zgłoszone na konkurs muszą być pracami własnymi uczestników konkursu (na jedną pracę może przypadać od 1 do 3 uczestników z danej klasy), wykonanymi samodzielnie i spełniać cele konkursowe.
2) Dodatkowo w przypadku uczniów gimnazjum można również złożyć pracę pisemną pt.: Dlaczego w młodym wieku powinniśmy unikać alkoholu? W tym wypadku prace należy napisać indywidualnie i samodzielnie, najlepiej w postaci wydruku komputerowego – maksymalnie 2 strony formatu A 4.
- Uczniowie zainteresowani udziałem w konkursach mogą dostarczać prace do organizatora (opiekuna SK LOP p. W. Zygadlewicza) w terminie do 31 października 2013 r.
Szczegółowe wymagania odnoszące się do poszczególnych zadań konkursowych znajdują się w regulaminie konkursów towarzyszących obchodom DNIA DLA ZDROWIA.
Podsumowanie konkurencji oraz wręczenie nagród i dyplomów nastąpi podczas obchodów tego dnia (2 – 3 grudnia 2013 r.)
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W KONKURSACH ORAZ DO WSPÓLNEJ ZABAWY !!!
Opracowanie:
Opiekun SK LOP mgr Witold Zygadlewicz
REGULAMIN KONKURSU ANTYALKOHOLOWEGO
POD HASŁEM:„Kocham – nie piję”,
organizowanego w ramach obchodów DNIA DLA ZDROWIA w roku szk. 2013/2014
§1
CELEM KONKURSU JEST:
- Utrwalenie wiedzy na temat alkoholu i jego wpływu na organizm człowieka,
- Kształtowanie zdrowego stylu życia i inspirowanie harmonijnego rozwoju organizmu;
- Uświadomienie własnej odpowiedzialności za ochronę zdrowia i życia;
- Wskazanie na szkodliwość używek oraz ukazanie zagrożeń, jakie niosą ze sobą uzależnienia;
- Integracja społeczna uczestników;
- Zaprezentowanie najciekawszych prac uczestników poprzez ich pokaz w ramach obchodów DNIA DLA
ZDROWIA pn. „UŻYWAJ ŻYCIA – NIE UŻYWEK. ŻYJ ZDROWO I KOLOROWO!”.
§2
ORGANIZATORZY
Organizatorem konkursu jest szkolne koło Ligi Ochrony Przyrody działające przy ZSO nr 1 w Grudziądzu.
§3
UCZESTNICY
Konkurs skierowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej nr 11 (klasy IV – VI) oraz Gimnazjum nr 1 (klasy I – III), uczących się w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Grudziądzu Mniszku.
§4
PRACE KONKURSOWE
Praca konkursowa ma być wykonana na temat możliwości spędzania czasu wolnego w rodzinie, bez udziału alkoholu; praca powinna w najciekawszy sposób obrazować hasło: „Kocham – nie piję”.
Forma pracy to projekt plastyczny. Praca powinna zawierać także hasło konkursu.
Technika wykonania pracy dowolna (np. akwarele, pastele, kredki, szkic ołówkiem, wyklejanka z papierów kolorowych, wydzieranka, łączenie różnych technik plastycznych itd.) lub zdjęcia.
Prace zgłoszone na konkurs muszą być pracami własnymi uczestników konkursu (na jedną pracę może przypadać od 1 do 3 uczestników z danej klasy), wykonanymi samodzielnie i spełniać cele konkursowe.
W przypadku uczniów gimnazjum można również złożyć pracę pisemną pt.: DLACZEGO W MŁODYM WIEKU POWINNIŚMY UNIKAĆ ALKOHOLU? W tym wypadku prace należy napisać indywidualnie i samodzielnie, najlepiej w postaci wydruku komputerowego – maksymalnie 2 strony formatu A4.
§5
INFORMACJE DODATKOWE
Termin składania prac do 31.10.2013 roku włącznie. Prace dostarczamy do sali nr 49 w budynku SP 11.
Prace zgłaszane do konkursu powinny być odpowiednio podpisane: imię i nazwisko autora (autorów) oraz klasa.
§6
OCENA PRAC KONKURSOWYCH
Komisja Konkursowa, składająca się z przedstawicieli szkolnego koła Ligi Ochrony Przyrody wraz z jej opiekunem będzie oceniała prace w dwóch kategoriach wiekowych, zgodnie z następującymi kryteriami:
- praca jest zgodna z tematyką oraz spełnia cele konkursu (0 – 5 p.),
- pomysłowość i oryginalność (0 - 5 p.),
- estetykę (0 – 5 p.).
W przypadku prac pisemnych oceniana będzie argumentacja wykorzystana przez jej autora, która w sposób przekonywujący ukaże słuszność tematu przewodniego tego zadania.
Organizator zastrzega sobie prawo do odrzucenia prac, które nie są związane z tematyką konkursu.
§7
NAGRODY
Nagrody ustali i przydzieli organizator konkursu, uwzględniając możliwości finansowe zespołu szkół. Zostaną one wręczone podczas obchodów DNIA DLA ZDROWIA.
§8
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Dostarczenie pracy na konkurs jest jednoznaczne z przyjęciem warunków niniejszego regulaminu. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu pod warunkiem, że taka zmiana nie naruszy praw uczestników konkursu.
Opracowanie:
Opiekun SK LOP mgr Witold Zygadlewicz
Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów
Rok szkolny
Projekt „Organizacja zajęć pozalekcyjnych w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych w Grudziądzu” realizowany przez gminę-miasto Grudziądz w partnerstwie z Syntea S.A. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2014-2020
Zajęcia informatyczne prowadzone są w czwartki i piątki o godz. 13.30
Zajęcia z j. angielskiego prowadzone są w poniedziałki i wtorki o godz. 15.25
REGULAMIN OGÓLNOSZKOLNEGO WSPÓŁZAWODNICTWA EKOLOGICZNEGO
O TYTYŁ „EKOKLASY”
ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1
im. Jana Heweliusza w GRUDZIĄDZU
w roku szkolnym 2014/2015
X edycja
1. Organizatorem współzawodnictwa jest Szkolne Koło Ligi Ochrony Przyrody działające przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Grudziądzu.
2. Współzawodnictwo skierowane jest do uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum w 3 kategoriach wiekowych:
1) dla uczniów I etapu edukacyjnego ( klasy I-III szkoły podstawowej ),
2) dla uczniów II etapu edukacyjnego ( klasy IV-VI szkoły podstawowej ),
3) dla uczniów III etapu edukacyjnego ( klasy I-III gimnazjum ).
3. Celem współzawodnictwa jest kształtowanie wśród uczniów następujących umiejętności i postaw:
1) posługiwania się posiadaną wiedzą z zakresu ochrony środowiska, ekologii, w tym wiedzy leśnej oraz przyrodniczej z biologii, geografii i chemii,
2) podejmowania praktycznych działań na rzecz ochrony środowiska przez udział uczniów w selektywnej zbiórce surowców wtórnych i niebezpiecznych odpadów,
3) propagowania ekologicznego stylu życia opartego na zasadach zrównoważonego gospodarowania zasobami przyrody oraz na selektywnej zbiórce odpadów,
4) rozbudzania zainteresowań przyrodniczo-ekologicznych i zdrowotnych,
5) rozbudzania więzi emocjonalnych z przyrodą i środowiskiem naturalnym,
6) popularyzowania nauk przyrodniczych przez naukę, działanie i zabawę,
7) zdrowego współzawodnictwa międzyklasowego.
4. Organizacja i przebieg współzawodnictwa:
1) Współzawodnictwo przygotowuje i przeprowadza komisja konkursowa w składzie:
a) Opiekun Szkolnego Koła LOP p. Adrian Woźniak – przewodniczący komisji,
b) Nauczyciele biologii oraz przyrody (członkowie komisji): Witold Zygadlewicz, Iwona Szymańska, Aneta Tadrowska, Beata Lewicka
c) Przewodniczący/-a SK LOP – Aneta Ceglińska kl. III b gimnazjum,
Przewodniczący samorządów szkolnych klas:
d) I-III Szkoły Podstawowej nr 11 – Mateusz Dąbrowski kl. III a,
e) IV-VI Szkoły Podstawowej nr 11 – Weronika Krzysiak kl. VI b,
f) I-III Gimnazjum nr 1 – Natalia Niebojewska kl. III b.
2) Ustala się 4 rodzaje zadań konkursowych:
a) KONKURS ORNITOLOGICZNY ”PTAKI ZIEM POLSKICH” (zadanie konkursowe nr 1).
b) SELEKTYWNA ZBIÓRKA ZUŻYTYCH BATERII ORAZ TUSZY I TONERÓW DO DRUKAREK (zadanie konkursowe nr 2).
c) KONKURS PLASTYCZNY LUB FOTOGRAFICZNY ”RAZEM Z NATURĄ” (zadanie konkursowe nr 3).
d) TURNIEJ WIEDZY O TEMATYCE EKOLOGICZNEJ I ZDROWOTNEJ
(zadanie konkursowe nr 4).
3) Ustala się następujące reguły przebiegu i zasady oceniania oraz ogłaszania
wyników poszczególnych konkurencji:
I. Zadanie konkursowe nr 1. Konkurs ornitologiczny „ Ptaki ziem polskich”
1) W konkursie może wziąć udział jeden dwuosobowy zespół z każdej klasy danego etapu edukacyjnego.
2) Cele konkursu:
a) upowszechnianie wiedzy z zakresu ornitologii,
b) rozwijanie zainteresowań uczniów fauną Polski,
c) uzmysłowienie uczniom roli ptaków w przyrodzie,
d) ujawnianie i rozwijanie uzdolnień uczniów,
e) rozbudzanie twórczego myślenia, potrzeby samokształcenia i doskonalenia,
f) kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji oraz
weryfikacji zdobytych informacji,
3) Konkurs będzie miał formę testu z odpowiedziami jednokrotnego wyboru, który będzie obejmował wiedzę zawartą w przygotowanych wcześniej materiałach.
4) Uczestnicy oceniani są indywidualnie (test), a uzyskane przez nich punkty z testu będą w każdej klasie sumowane i na tej podstawie przyznawane miejsca zespołowo.
5) Test zostanie przeprowadzony w listopadzie 2014 roku. Dokładny termin konkursu zostanie podany na 2 tygodnie przed jego przeprowadzeniem, a wyniki tej konkurencji zostaną ogłoszone na stronie internetowej zespołu szkół.
UWAGA!!!
W klasach I – III szkoły podstawowej dopuszcza się możliwość przeprowadzenia uproszczonej formy konkursu (może on być w formie pisemnej lub ustnej z ograniczonym zakresem wiedzy).
Ostateczna decyzja w tej kwestii należy do nauczycieli nauczania zintegrowanego.
6) O przyznaniu punktów klasyfikacyjnych wliczanych do współzawodnictwa międzyklasowego o tytuł EKOKLASY decydują ostatecznie miejsca zajęte przez poszczególne zespoły klasowe w tej konkurencji.
Za zajęcie:
- I miejsca klasa otrzymuje 50 punktów klasyfikacyjnych,
- II miejsca klasa otrzymuje 40 punktów klasyfikacyjnych,
- III miejsca klasa otrzymuje 30 punktów klasyfikacyjnych,
- IV miejsca klasa otrzymuje 20 punktów klasyfikacyjnych,
- V miejsca klasa otrzymuje 10 punktów klasyfikacyjnych.
- VI miejsce klasa otrzymuje 5 punktów klasyfikacyjnych.
7) Zdobywcy trzech pierwszych miejsc - w rozliczeniu indywidualnym (w poszczególnych grupach wiekowych) zostaną wyróżnieni dyplomami i nagrodami podczas szkolnego ekofestynu. Dopuszcza się możliwość przyznania wyróżnień
II. Zadanie konkursowe nr 2 – selektywna zbiórka zużytych baterii oraz tuszy i tonerów do drukarek.
1) W konkurencji tej biorą udział wszystkie klasy zespołu, począwszy od października 2014 r. do końca kwietnia 2015 r. Dopuszcza się możliwość wydłużenia okresu rozliczania odpadów o jeden miesiąc.
2) Do czasu rozpoczęcia zbiórki każda klasa przygotowuje we własnym zakresie pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów w swoich salach lekcyjnych.
3) Począwszy od października 2014 r. co 2 miesiące wyznaczeni przez wychowawców klas uczniowie przynoszą zebrane baterie oraz tusze i tonery do sali nr 39
(w przypadku klas I-III szkoły podstawowej ) lub do sali nr 49 (w przypadku
klas IV-VI szkoły podstawowej oraz klas I – III gimnazjum).
4) Każda zebrana bateria oraz zużyty tusz i toner do drukarki daje po 1 punkcie przyznawanym klasie. W przypadku baterii oraz tuszy/tonerów prowadzone będą odrębne klasyfikacje.
5) O przyznaniu punktów klasyfikacyjnych wliczanych do współzawodnictwa o tytuł EKOKLASY decydują ostateczne miejsca zajęte przez poszczególne klasy w tej konkurencji.
Za zajęcie:
- I miejsca klasa otrzymuje 50 punktów klasyfikacyjnych,
- II miejsca klasa otrzymuje 40 punktów klasyfikacyjnych,
- III miejsca klasa otrzymuje 30 punktów klasyfikacyjnych,
- IV miejsca klasa otrzymuje 20 punktów klasyfikacyjnych,
- V miejsca klasa otrzymuje 10 punktów klasyfikacyjnych.
- VI miejsce klasa otrzymuje 5 punktów klasyfikacyjmych
6) Wyniki z przebiegu konkurencji w poszczególnych miesiącach będą ogłaszane na stronie internetowej zespołu szkół (http://www.zso1.edu.pl ).
7) Konkurencja ta odbywa się przy współpracy z Organizacją Odzysku Baterii REBA S.A. w Warszawie lub poprzez współpracę Przedsiębiorstwem Usług Miejskich
„PUM” w Grudziądzu, a także z RECYPLAN s. c. z siedzibą we Wrocławiu.
III . Zadanie konkursowe nr 3 – Konkurs plastyczny lub fotograficzny „Razem z naturą”
1) Konkurencja kierowana jest do wszystkich chętnych uczniów zespołu szkół. Zadanie polega na ukazaniu w formie plastycznej bądź fotograficznej piękna otaczającej nas przyrody. Może to być wykonane w postaci plakatu lub posteru zawierającego rysunki i/lub fotografie maksymalnie pięciu (może być mniej) najładniej prezentujących się zakątków przyrodniczych naszego regionu. Mile widziane, ale nie obowiązkowe jest dokonanie opisu zaprezentowanych rysunków lub fotografii.
2) Każda klasa może złożyć maksymalnie 5 prac (jeżeli ilość prac konkursowych będzie większa, to o ostatecznym złożeniu pracy mogą zadecydować eliminacje przeprowadzone w klasie).
3) Informacje dla uczniów zainteresowanych wzięciem udziału w konkurencji:
a) autorami pracy konkursowej może być osoba indywidualna lub grupa maksymalnie trzech osób z danej klasy,
b) o wielkości zdjęć i/lub rysunków decydują autorzy prac konkursowych,
c) plakat lub poster o formacie A3 (wymiary 297 x 420 mm) lub A2 (wymiary 420 x 597 mm) należy odpowiednio podpisać:
- imię/imiona i nazwisko/nazwiska autorów pracy oraz klasa,
d) prace będą przyjmowane przez przewodniczącego komisji konkursowej w sali nr 49 w terminie do końca marca 2015 r.
4) Kryteria i zasady oceny prac konkursowych.
Przy ocenie plakatów lub posterów będą brane pod uwagę:
a) jakość rysunków i/lub fotografii (od 0 do 5 punktów)
b) pomysłowość w prezentacji przedstawionego materiału rysunkowego i/lub fotograficznego (od 0 do 5 punktów)
c) estetyka złożonej pracy i jej poprawność tematyczna (od 0 do 5 punktów)
d) Za każdą złożoną pracę konkursową klasa może uzyskać na swoje konto od 0 do 15 punktów. Każda złożona praca bierze udział w ewidencjonowaniu punktów dla danej klasy we współzawodnictwie o tytuł EKOKLASY.
e) Każda klasa, która złoży na konkurs maksymalną ilość 5 prac konkursowych otrzyma dodatkowo 20 punktów które wliczone zostaną do klasyfikacji generalnej o tytuł EKOKLASY.
5) O przyznaniu punktów klasyfikacyjnych wliczanych do współzawodnictwa
międzyklasowego o tytuł EKOKLASY decydują ostatecznie miejsca zajęte przez
poszczególne zespoły klasowe w tej konkurencji. Za zajęcie:
- I miejsca klasa otrzymuje 50 punktów klasyfikacyjnych,
- II miejsca klasa otrzymuje 40 punktów klasyfikacyjnych,
- III miejsca klasa otrzymuje 30 punktów klasyfikacyjnych,
- IV miejsca klasa otrzymuje 20 punktów klasyfikacyjnych,
- V miejsca klasa otrzymuje 10 punktów klasyfikacyjnych.
- VI miejsce klasa otrzymuje 5 punktów klasyfikacyjnych.
IV. Zadanie konkursowe nr 4 – „Turniej wiedzy o tematyce ekologicznej
i zdrowotnej”
1) Każda klasa typuje po jednym dwuosobowym zespole uczniów, którzy wezmą udział w turnieju wiedzy ekologicznej i zdrowotnej, organizowanym w formie testu sprawdzającego, dostosowanego do poziomu wiedzy i umiejętności uczniów na danym etapie edukacyjnym.
2) Test rozwiązywany będzie zespołowo.
3) Test będzie składał się z 30 pytań, w tym z 20 pytań za 1 punkt i z 10 pytań za 2 punkty. W sumie za test zespół może uzyskać maksymalnie na konto klasy 40 punktów klasyfikacyjnych zaliczanych do współzawodnictwa o tytuł EKOKLASY.
W przypadku klas młodszych (I-III szkoły podstawowej)
dopuszcza się możliwość zmniejszenia ilości pytań.
4) Planowany termin przeprowadzenia turnieju to kwiecień 2015 roku.
5) Zespoły uczniów, które zajmą trzy pierwsze miejsca w poszczególnych grupach wiekowych zostaną wyróżnione dyplomami i nagrodami .
6) Wyniki turnieju zostaną ogłoszone na stronie internetowej zespołu szkół.
5. Zasady ustalenia oraz termin ostatecznego ogłoszenia wyników współzawodnictwa
klas o tytuł EKOKLASY Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Grudziądzu w
roku szkolnym 2014/2015.
1) Tytuł EKOKLASY ZSO nr 1 w Grudziądzu w roku szkolnym 2014/2015 otrzymają te klasy, które w podsumowaniu punktacji z 4 zadań konkursowych uzyskają w swoich kategoriach wiekowych największą ilość punktów klasyfikacyjnych.
W przypadku zebrania przez najlepsze klasy takiej samej ilości punktów klasyfikacyjnych w danej kategorii wiekowej dopuszcza się możliwość przeprowadzenia dodatkowego zadania konkursowego, które zostanie ustalone, ogłoszone i przeprowadzone przez komisję konkursową.
Ogłoszenie wyników współzawodnictwa oraz uroczyste wręczenie Pucharu EKOKLASIE danego etapu edukacyjnego w roku szkolnym 2014/2015 nastąpi na apelu podsumowującym rok szkolny.
6. Postanowienia końcowe.
1) Zadania konkursowe oceniane są kryterialnie i w związku z tym nie przewiduje się odwołań od decyzji komisji konkursowej.
2) Sprawy nie ujęte w niniejszym regulaminie rozstrzyga przewodniczący komisji konkursowej.
3) Wszelkie zmiany w niniejszym regulaminie mogą być dokonane za zgodą przewodniczącego komisji konkursowej.
4) Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dokonania zmian w ilości
przyznawanych nagród i dyplomów.
Opracowanie: Przewodniczący Komisji Konkursowej
mgr Adrian Woźniak
( opiekun Szkolnego Koła LOP )
PLAN PRACY MAŁEGO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
Cele:
1. Rozwijanie samorządności
2. Kształtowanie postaw prospołecznych, obywatelskich i patriotycznych
3. Szerzenie znajomości Praw Człowieka, Dziecka i Ucznia
4. Pielęgnowanie tradycji szkolnych i ceremoniału
5. Reprezentowanie interesów uczniów najmłodszej grupy wiekowej wobec Rady Pedagogicznej
6. Stworzenie możliwości rozwijania demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów i przyjmowania współodpowiedzialności za jednostki i grupy
7. Podejmowanie działań na rzecz ochrony praw ucznia
8. Uwrażliwianie na potrzeby innych osób
L.p. |
Zadania i sposób realizacji |
Termin realizacji |
Odpowiedzialni |
Efekty wychowawcze |
1. |
Wznowienie działalności Samorządu Uczniowskiego. |
IX |
Opiekunowie |
Umiejętność korzystania z przysługujących praw. |
2. |
Ustalenie założeń do planu pracy na bieżący rok szkolny 2013/2014. |
IX |
Opiekunowie |
Rozwijanie potrzeby działania. |
3. |
Wspólne opracowanie planu działań Małego Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2013/2014. Ustalenie harmonogramu zadań i określenie terminów ich realizacji oraz osób odpowiedzialnych za ich wykonanie. |
IX |
Opiekunowie |
Umiejętność planowania. |
4. |
Przedstawienie Planu Pracy Samorządu. |
IX |
Opiekun |
Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu społecznym. |
5. |
Rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów: Udział uczniów w kołach zainteresowań. Angażowanie się uczniów w przedsięwzięcia Małego Samorządu Uczniowskiego wynikające z Kalendarza szkoły. |
Cały rok |
Wychowawcy klas |
Rozwijanie potrzeby pomocy koleżeńskiej. |
6. |
Udział w szkolnych, rejonowych i ogólnopolskich akcjach charytatywnych: Ogólnopolska akcja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Zbiórki przyborów szkolnych dla potrzebujących Zbiórka żywności ,, I ty możesz zostac św. Mikołajem Zbiórka nakrętek
|
Cały rok |
Opiekun SU Caritas, PCK |
Umiejętność dzielenia się z potrzebującymi. Bezinteresowne działanie na rzecz innych. |
7. |
Przygotowanie i pomoc w prowadzeniu balu karnawałowego. |
II |
Opiekun SU |
Kształtowanie aktywności i pomysłowości |
8. |
Organizacja okolicznościowych imprez szkolnych: Andrzejki Bal karnawałowy Walentynki Święto Edukacji Dzień Dziecka Pasowanie klas pierwszych na ucznia Pasowanie na czytelnika Dzień Wiosny Ekofestyn Dzień dla zdrowia
|
XI III IX |
Samorząd Uczniowski przy współpracy wychowawców klas |
Uczymy się samodzielności, aktywności, organizacji życia kulturalnego w szkole i środowisku. |
9. |
Organizacja uroczystości państwowych |
11 XI 3V |
Wychowawcy , Rada Uczniowska MS |
Wyrażanie szacunku wobec symboli narodowych i przestrzeganie wartości patriotycznych. |
10. |
Opiekujemy się gazetką ścienną samorządu:
|
Cały rok |
Rada SU |
Rozwijanie poczucia odpowiedzialności. |
11. |
Przeprowadzenie wyborów do Małego Samorządu Uczniowskiego na rok szkolny 2014/2015 |
VI |
Rada samorządu Opiekun |
Wdrażanie zasad demokracji |
12. |
Dokumentowanie działalności Samorządu: Przekazywanie informacji o działaniach Małego Samorządu na stronie internetowej szkoły |
Cały rok |
Opiekun |
Umiejętność prowadzenia działalności samorządowej. |
MAŁY SAMORZĄD UCZNIOWSKI
to
MY WSZYSCY
- uczniowie klas I-III Szkoły Podstawowej Nr 11
Uczestniczymy w życiu szkoły:
- Bronimy praw ucznia
- Pomagamy innym
- Zdobywamy pieniądze
- Organizujemy imprezy kulturalne
- Rozwijamy swoje zainteresowania
- Tworzymy prawo
- Prowadzimy apele szkolne
- Współpracujemy z Dyrekcją
Uczymy się:
- Samorządności
- Demokracji
- Tolerancji
- Obowiązkowości
- Odpowiedzialności
- Współpracy
Zarząd Małego Samorządu Uczniowskiego:
Przewodniczący: Maja Pyźlak
Zastępcy: Maja Sas
Sekretarz: Ewa Modliborska
Członkowie:
Wiktoria Krzysiak
Aleksander Pikul
Opiekun: Iwona Szymańska, Anita Furmankiewicz
Regulamin współzawodnictwa klas I-III
o PUCHAR DYREKTORA SZKOŁY
1. Uczniowie klas I-III współzawodniczą o przechodni puchar dyrektora szkoły przez cały rok szkolny.
2. Uczniowie przystępują do współzawodnictwa w dwóch grupach :
I grupa - uczniowie klas pierwszych
II grupa – uczniowie klas drugich i trzecich
3. Na koniec każdego semestru na apelach oraz tablicach informacyjnych klasy zostają zapoznane z ilością zdobytych punktów.
4. Przekazanie pucharu najlepszej klasie odbywa się na koniec roku szkolnego w obecności dyrektora szkoły oraz wszystkich uczniów najmłodszej grupy wiekowej.
5. Puchar pozostaje w posiadaniu klasy przez cały następny rok szkolny i godnie zdobi salę zajęć.
6. Puchar otrzymuje klasa, która osiągnie najlepsze wyniki w nauce, zachowaniu, czytelnictwie, zbiórce surowców wtórnych oraz ogólnej aktywności klasy tj. udziału w
konkursach i zawodach.
7. Konkursy szkolne zaliczane do współzawodnictwa o Puchar Dyrektora Szkoły ustalają wychowawcy klas I-III w porozumieniu z opiekunem grupy. Istnieje możliwość modyfikacji konkursów w harmonogramie w trakcie roku szkolnego.
REGULAMIN
ZACHOWANIA NA PRZERWACH
1. Podczas przerwy przebywam tylko na wyznaczonym miejscu boiska szkolnego lub na holu szkoły.
2. Nie biegam.
3. Na boisku szkolnym stosuję zabawy nie zagrażające bezpieczeństwu innych dzieci.
4. Na holu szkoły podczas przerwy spaceruję w parach.
5. Na boisku szkolnym:
- nie wchodzę na płot
- nie wchodzę na drzewa
- nie wchodzę na bieżnię
- nie wychodzę poza teren szkoły
- nie wchodzę nogami na ławki
6.Kulturalnie korzystam z toalety.
7. Odpadki i papiery wrzucam do kosza.
8. Podczas zakupów w szkolnym sklepiku ustawiam się w kolejce.
9. Po zakończeniu przerwy ustawiam się w parach na wyznaczonym miejscu boiska szkolnego lub przed salą lekcyjną.
10. Wszelkie sytuacje stwarzające zagrożenie i niebezpieczeństwo zgłaszam nauczycielowi dyżurującemu.
W przypadku niestosowania się ucznia do regulaminu:
- zostaje przeprowadzona rozmowa dyscyplinująca ucznia z przedstawicielami członków Małego Samorządu Uczniowskiego;
- Mały Samorząd Uczniowski w porozumieniu z wychowawcą ucznia ustala karę ;
- zostaje wezwany do szkoły rodzic ucznia i powiadomiony o łamaniu regulaminu przez dziecko;
- zostaje udzielona nagana przez dyrektora szkoły w obecności grupy wiekowej I-III.