PLAN PRACY MAŁEGO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
Cele:
1. Rozwijanie samorządności
2. Kształtowanie postaw prospołecznych, obywatelskich i patriotycznych
3. Szerzenie znajomości Praw Człowieka, Dziecka i Ucznia
4. Pielęgnowanie tradycji szkolnych i ceremoniału
5. Reprezentowanie interesów uczniów najmłodszej grupy wiekowej wobec Rady Pedagogicznej
6. Stworzenie możliwości rozwijania demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów i przyjmowania współodpowiedzialności za jednostki i grupy
7. Podejmowanie działań na rzecz ochrony praw ucznia
8. Uwrażliwianie na potrzeby innych osób
L.p. |
Zadania i sposób realizacji |
Termin realizacji |
Odpowiedzialni |
Efekty wychowawcze |
1. |
Wznowienie działalności Samorządu Uczniowskiego. |
IX |
Opiekunowie |
Umiejętność korzystania z przysługujących praw. |
2. |
Ustalenie założeń do planu pracy na bieżący rok szkolny 2013/2014. |
IX |
Opiekunowie |
Rozwijanie potrzeby działania. |
3. |
Wspólne opracowanie planu działań Małego Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2013/2014. Ustalenie harmonogramu zadań i określenie terminów ich realizacji oraz osób odpowiedzialnych za ich wykonanie. |
IX |
Opiekunowie |
Umiejętność planowania. |
4. |
Przedstawienie Planu Pracy Samorządu. |
IX |
Opiekun |
Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu społecznym. |
5. |
Rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów: Udział uczniów w kołach zainteresowań. Angażowanie się uczniów w przedsięwzięcia Małego Samorządu Uczniowskiego wynikające z Kalendarza szkoły. |
Cały rok |
Wychowawcy klas |
Rozwijanie potrzeby pomocy koleżeńskiej. |
6. |
Udział w szkolnych, rejonowych i ogólnopolskich akcjach charytatywnych: Ogólnopolska akcja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Zbiórki przyborów szkolnych dla potrzebujących Zbiórka żywności ,, I ty możesz zostac św. Mikołajem Zbiórka nakrętek
|
Cały rok |
Opiekun SU Caritas, PCK |
Umiejętność dzielenia się z potrzebującymi. Bezinteresowne działanie na rzecz innych. |
7. |
Przygotowanie i pomoc w prowadzeniu balu karnawałowego. |
II |
Opiekun SU |
Kształtowanie aktywności i pomysłowości |
8. |
Organizacja okolicznościowych imprez szkolnych: Andrzejki Bal karnawałowy Walentynki Święto Edukacji Dzień Dziecka Pasowanie klas pierwszych na ucznia Pasowanie na czytelnika Dzień Wiosny Ekofestyn Dzień dla zdrowia
|
XI III IX |
Samorząd Uczniowski przy współpracy wychowawców klas |
Uczymy się samodzielności, aktywności, organizacji życia kulturalnego w szkole i środowisku. |
9. |
Organizacja uroczystości państwowych |
11 XI 3V |
Wychowawcy , Rada Uczniowska MS |
Wyrażanie szacunku wobec symboli narodowych i przestrzeganie wartości patriotycznych. |
10. |
Opiekujemy się gazetką ścienną samorządu:
|
Cały rok |
Rada SU |
Rozwijanie poczucia odpowiedzialności. |
11. |
Przeprowadzenie wyborów do Małego Samorządu Uczniowskiego na rok szkolny 2014/2015 |
VI |
Rada samorządu Opiekun |
Wdrażanie zasad demokracji |
12. |
Dokumentowanie działalności Samorządu: Przekazywanie informacji o działaniach Małego Samorządu na stronie internetowej szkoły |
Cały rok |
Opiekun |
Umiejętność prowadzenia działalności samorządowej. |
MAŁY SAMORZĄD UCZNIOWSKI
to
MY WSZYSCY
- uczniowie klas I-III Szkoły Podstawowej Nr 11
Uczestniczymy w życiu szkoły:
- Bronimy praw ucznia
- Pomagamy innym
- Zdobywamy pieniądze
- Organizujemy imprezy kulturalne
- Rozwijamy swoje zainteresowania
- Tworzymy prawo
- Prowadzimy apele szkolne
- Współpracujemy z Dyrekcją
Uczymy się:
- Samorządności
- Demokracji
- Tolerancji
- Obowiązkowości
- Odpowiedzialności
- Współpracy
Zarząd Małego Samorządu Uczniowskiego:
Przewodniczący: Maja Pyźlak
Zastępcy: Maja Sas
Sekretarz: Ewa Modliborska
Członkowie:
Wiktoria Krzysiak
Aleksander Pikul
Opiekun: Iwona Szymańska, Anita Furmankiewicz
Regulamin współzawodnictwa klas I-III
o PUCHAR DYREKTORA SZKOŁY
1. Uczniowie klas I-III współzawodniczą o przechodni puchar dyrektora szkoły przez cały rok szkolny.
2. Uczniowie przystępują do współzawodnictwa w dwóch grupach :
I grupa - uczniowie klas pierwszych
II grupa – uczniowie klas drugich i trzecich
3. Na koniec każdego semestru na apelach oraz tablicach informacyjnych klasy zostają zapoznane z ilością zdobytych punktów.
4. Przekazanie pucharu najlepszej klasie odbywa się na koniec roku szkolnego w obecności dyrektora szkoły oraz wszystkich uczniów najmłodszej grupy wiekowej.
5. Puchar pozostaje w posiadaniu klasy przez cały następny rok szkolny i godnie zdobi salę zajęć.
6. Puchar otrzymuje klasa, która osiągnie najlepsze wyniki w nauce, zachowaniu, czytelnictwie, zbiórce surowców wtórnych oraz ogólnej aktywności klasy tj. udziału w
konkursach i zawodach.
7. Konkursy szkolne zaliczane do współzawodnictwa o Puchar Dyrektora Szkoły ustalają wychowawcy klas I-III w porozumieniu z opiekunem grupy. Istnieje możliwość modyfikacji konkursów w harmonogramie w trakcie roku szkolnego.
REGULAMIN
ZACHOWANIA NA PRZERWACH
1. Podczas przerwy przebywam tylko na wyznaczonym miejscu boiska szkolnego lub na holu szkoły.
2. Nie biegam.
3. Na boisku szkolnym stosuję zabawy nie zagrażające bezpieczeństwu innych dzieci.
4. Na holu szkoły podczas przerwy spaceruję w parach.
5. Na boisku szkolnym:
- nie wchodzę na płot
- nie wchodzę na drzewa
- nie wchodzę na bieżnię
- nie wychodzę poza teren szkoły
- nie wchodzę nogami na ławki
6.Kulturalnie korzystam z toalety.
7. Odpadki i papiery wrzucam do kosza.
8. Podczas zakupów w szkolnym sklepiku ustawiam się w kolejce.
9. Po zakończeniu przerwy ustawiam się w parach na wyznaczonym miejscu boiska szkolnego lub przed salą lekcyjną.
10. Wszelkie sytuacje stwarzające zagrożenie i niebezpieczeństwo zgłaszam nauczycielowi dyżurującemu.
W przypadku niestosowania się ucznia do regulaminu:
- zostaje przeprowadzona rozmowa dyscyplinująca ucznia z przedstawicielami członków Małego Samorządu Uczniowskiego;
- Mały Samorząd Uczniowski w porozumieniu z wychowawcą ucznia ustala karę ;
- zostaje wezwany do szkoły rodzic ucznia i powiadomiony o łamaniu regulaminu przez dziecko;
- zostaje udzielona nagana przez dyrektora szkoły w obecności grupy wiekowej I-III.