BIP SP11

Font Size

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel
NASZ ZESPÓŁ SZKÓŁ
Nasz zespół szkół jest edukacyjną wspólnotą dzieci, rodziców i nauczycieli. Cieszymy się sobą i cieszymy się nauką! To naprawdę jest możliwe! Razem z naszym patronem Janem Heweliuszem wędrujemy po kraju, świecie i kosmosie szukając tego co mądre, piękne i dobre. Nasi uczniowie są jedyni i niepowtarzalni, a rodzice doskonale współpracują ze szkołą.
ZDOBYWANIE WIEDZY
Osiągamy wyniki wyższe niż średnie województwa i kraju. Pracuje u nas doskonała kadra pedagogiczna. Nasi uczniowie uczą się języka niemieckiego i angielskiego już od IV klasy. Funkcjonują liczne zajęcia pogłębiające wiedzę i umiejętności. Mamy skuteczny system badania osiągnięć uczniów. Jesteśmy zawsze dostępni dla uczniów i rodziców.
ZABAWA I ZDROWIE
Nuda - to nasz wspólny szkolny wróg. Dlatego wspólnie muzykujemy, śpiewamy, tańczymy, malujemy, recytujemy, chodzimy na rajdy, bawimy się w teatr, surfujemy po Internecie, redagujemy własną gazetę, jesteśmy potęgą w atrakcyjności oferty zajęć dodatkowych. Działają u nas aż trzy kluby sportowe. U nas każdy może zostać gwiazdą, bo każdy ma talent, a my go odkryjemy!
EKOLOGIA
Realizujemy projekty ekologiczne, zdrowotne i profilaktyczne. Tylko u nas corocznie bawimy się podczas Ekofestynu i Dniu dla zdrowia. Świat jest piękny i czeka na swoich odkrywców! Edukacja może być radością - tylko w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Grudziądzu ! Posiadamy jako jedyna szkoła w Grudziądzu Zielony Certyfikat Jakości.
BEZPIECZEŃSTWO I POSTAWA OBYWATELSKA
Realizujemy przez nas opracowane Procedury bezpieczeństwa uczniów. Posiadamy monitoring wewnętrzny i zewnętrzny. Wyróżnia nas patriotyczna postawa, uczenie samorządności oraz postaw obywatelskich. Dzięki współpracy z licznymi organizacjami znajdujemy przyjaciół zarówno wśród wojska, organizacji i stowarzyszeń kombatanckich, jak i wśród rodziców i absolwentów szkoły. Realizujemy projekty pod Patronatem Prezydenta RP i Prezydenta Miasta Grudziądza.
NOWOCZESNOŚĆ I TECHNOLOGIE
Posiadamy nowoczesne pracownie informatyczne i tablice multimedialne. Technologie informacyjno-komunikacyjne pozwalają osiągnąć lepsze wyniki w nauce i bardziej angażować uczniów w proces edukacyjny na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych. Realizujemy hasło, iż komputer służy człowiekowi a nie na odwrót. Uczymy bezpiecznego korzystania z Internetu.

Konkurs „Liga Matematyczna”

Dnia 23 października 2013 r. odbył się pierwszy etap międzyklasowego konkursu „Liga Matematyczna”. W konkursie biorą udział czteroosobowe zespoły reprezentujące klasy pierwsze i drugie gimnazjum, które na każdym poziomie walczą o tytuł mistrza danego działu z matematyki. Konkurs będzie trwał przez cały rok szkolny, a termin każdego etapu związany jest z realizacją działu matematyki.

Czytaj więcej: Konkurs „Liga Matematyczna”

BARDZO DOBRE WYNIKI NASZYCH UCZNIÓW NA XXVII MISTRZOSTWACH CENTRUM SZKOLENIA LOGISTYKI W MARSZACH NA ORIENTACJĘ W GRUPIE


Wspólne zdjęcie uczestników marszu na orientację

        19 października 2013 r. w Centrum Szkolenia Logistyki w Grupie odbyły się XXVIi Mistrzostwa Centrum szkolenia Logistyki w Marszach na Orientację. Nasz zespół szkół wystawił zespoły w 3 kategoriach wiekowych: TP – grupy początkujące (2 drużyny), TD – grupy dziecięce (6 drużyn) i TM – grupy młodzieżowe (3 drużyny). W zależności o kategorii wiekowych drużyny pokonywały inne długości tras z użyciem coraz bardziej utrudnionych w czytaniu map. Szczególnie trudno było na trasie TM, gdzie mapy były już niepełne. W tym miejscu warto podkreślić, że marsze na orientację są dyscypliną turystyki kwalifikowanej, a podstawową zasadą tej formy uprawiania turystyki jest odnalezienie w terenie, punktów naniesionych na mapę, którą uczestnicy marszu na jego starcie otrzymują od organizatora. Podczas tego typu imprezy uczestnik uczy się i rozwija umiejętność pracy z mapą, kompasem oraz przyrządami kreślarskimi. W przeciwieństwie do biegów na orientację, w marszach liczy się w pierwszej kolejności dokładność pokonania trasy. I na to stawialiśmy przygotowując się do tej imprezy.

Czytaj więcej: BARDZO DOBRE WYNIKI NASZYCH UCZNIÓW NA XXVII MISTRZOSTWACH CENTRUM SZKOLENIA LOGISTYKI W MARSZACH...

Kolejny sukces Nikoli Saworskiej

10 października 2013 r. nastąpiło rozstrzygnięcie międzyszkolnego konkursu plastycznego pt. „Turniej Żużlowy o Puchar Prezydenta Grudziądza” Komisja zdecydowała, aby wyróżnić ex aequo trzy prace. Są to prace: Nikoli Saworskiej (Szkoła Podstawowa nr 11 kl. IV b),Martyny Rujner (Szkoła Podstawowa Nr 3, kl. IVa) oraz Martyny Ślizga (Szkoła Podstawowa Nr 2, kl. V). 

Czytaj więcej: Kolejny sukces Nikoli Saworskiej

16 października 2013r. - Zwiedzanie miejsc Pamięci Narodowej w Gimnazjum nr 7

Na zajęciach koła historycznego w naszym gimnazjum realizowane są treści z historii regionalnej w ramach programu autorskiego „Sympatycy historii”. Poza formami stacjonarnymi, na których uczestnicy koła historycznego poznają dzieje naszego miasta jest miejsce na bezpośredni kontakt z historią poprzez zwiedzanie miejsc ważnych dla naszej regionalnej tożsamości. Dla historii okupacyjnej Grudziądza taką „pozycja obowiązkową” jest Izba Pamięci Narodowej w Gimnazjum nr 7 w Grudziądzu. W czasie okupacji hitlerowskiej w budynku tej szkoły mieściła się siedziba gestapo – zbrodniczej instytucji państwa niemieckiego. Dziś znajduje się tam izba pamięci męczeństwa polskiego narodu, szczególnie dla ludności Grudziądza i okolicznych miejscowości, dla których pobyt w siedzibie grudziądzkiego gestapo oznaczał początek gehenny, której koniec mógł mieć miejsce już tu, na „ławie śmierci”. Na uczestnikach koła historycznego to miejsce zrobiło duże wrażenie , które zwykle zawierało się w pytaniach :” Jak do czegoś podobnego mogło dojść ?” , „Dlaczego jedni ludzie robili drugim ludziom takie straszne rzeczy?”.

Dopełnieniem tej wycieczki była wizyta pod pomnikiem pomordowanych 10 zakładników - pierwszych ofiar hitlerowskiego terroru w Grudziądzu z października 1939r..

Paweł Górecki


   

Wrażenia uczniów

Moje wrażenia

        "Wycieczka do muzeum Martyrologii w Grudziądzu utkwiła mi w pamięci. To co tam zobaczyłam to była tylko namiastka tego co działo się w całej Polsce i świecie. Myślę, że nie można sobie wyobrazić, jak żyło się w czasach wojny.

        Niewinni i dobrzy ludzie byli oddzielani od swoich rodzin i domu oraz wywożeni do obozów i więzień. Żyli tam w ciężkich warunkach, niewygodzie. Byli tam zmuszani do ciężkich prac, głodzeni i przesłuchiwani. Przesłuchanie takie miało formę torturowania więźnia tak długo, aż nie powie on wszystkiego, co wie. Kiedy więźniowie stawali się bezużyteczni i zaczynali przeszkadzać, gładzono ich na wiele okrutnych sposobów.

        Jednak tego typu przemoc nie była stosowana tylko w zamkniętych ośrodkach hitlerowskich, ale także na ulicach. Łapali ludzi i rozstrzeliwali ich, lub zabierali do ośrodków. Nie było można czuć się bezpiecznym nawet we własnym domu, gdzie w każdej chwili mogli wejść Niemcy. Nie szanowali niczego. Niszczyli wszystko, co im wpadło w ręce.

        Każdy człowiek żył w nieustannym strachu, że może nie doczekać jutra. Doświadczał bólu fizycznego, jak i psychicznego. Obawiali się, że mogą nie zobaczyć już więcej swoich bliskich i nie wrócić do domu.

        Wciąż nie rozumiem, jak jeden Adolf Hitler mógł przekonać tylu ludzi, aby krzywdzili innych. Rodziny takie same jak ich. Dlaczego z chciwości bliźni zabijał bliźniego ? Czy gdy bezduszny Niemiec bijący kobietę w ciąży choć raz nie pomyślał, że to mogłaby być jego żona ? Czy gdy kazał 5-latkowi odwrócić się twarzą do ściany, by zaraz odebrać mu życie, nie pomyślał o swoim synku ?

        Oczywiście nie każdy Niemiec był zły. Niektórym sprawiało to przyjemność, innym było to obojętne jednak wielu po prostu wykonywało swoje rozkazy, niekoniecznie z chęcią.

Tak naprawdę nikt z nas nie może się domyśleć jak ciężko było ludziom podczas wojny. Jednak wiem jedno. Nigdy nie chciałabym tego doświadczyć."

Natalia Niebojewska

OTRZĘSINY KLAS CZWARTYCH

14 października, w Dzień Edukacji Narodowej, uczniowie klas czwartych naszej szkoły zostali oficjalnie przyjęci w poczet uczniów klas starszych. Jednak zanim to nastąpiło, zostali oni poddani otrzęsinom.

Zwyczaj ten wywodzi się ze średniowiecza i polega na poddawaniu kandydata na żaka żartobliwym próbom. Nasi żacy na początku musieli rozwiązać test z ortografii i tabliczki mnożenia. Kolejne próby to zaśpiewanie piosenki, rzucanie rzutkami do tarczy (bystre oko zawsze się przyda w czasie ściągania na klasówkach), skakanie w workach i bieg z jajkiem na łyżce (jajka zastąpiono piłeczkami pingpongowymi, aby uniknąć przykrych wypadków). Uczniowie pomyślnie przeszli wszystkie próby, a na koniec złożyli przyrzeczenie i zostali przyjęci w poczet żaków naszej wspaniałej szkoły.

Czytaj więcej: OTRZĘSINY KLAS CZWARTYCH