Ze względu na apel z okazji „Dnia Bezpiecznego Internetu”, który planowany jest na 10 lutego, trzecia zbiórka baterii odbędzie się we wtorek 3 lutego między godziną 8:00 a 8:45. Bardzo proszę, aby tak jak ostatnio wszelkie zebrane przez klasy baterie zanieść do pomieszczenia przy szatniach, w którym przechowywana jest makulatura (nie dotyczy to klas 1-3 szkoły podstawowej). Prosiłbym ponadto wychowawców o podliczenie ilości baterii, które zostały zebrane od 17 grudnia do 3 lutego włącznie. Przypominam o cennych nagrodach dla najaktywniejszych uczniów i proszę ponownie o pomoc w zrealizowaniu tej akcji.
Adrian Woźniak
Podczas spotkania w ramach projektu edukacyjnego „Kino na Temat”, które odbyło się dnia 19 stycznia 2015 roku, uczniowie naszego gimnazjum obejrzeli film "Hobbit: Bitwa pięciu armii" w reżyserii Petera Jacksona. Ta widowiskowa ekranizacja dzieła literackiego J.R.R. Tolkiena miała być przyczynkiem do dyskusji: "Książka czy film. Co lepiej pobudza naszą wyobraźnię?".
Tradycyjnie już uczniowie głosowali za pomocą kartek - białej oraz czerwonej. W opinii uczniów zarówno film, jak i książka pobudzają naszą wyobraźnię w takim samym stopniu. Dialog w książce, ale też dobra scena w filmie mogą być źródłem inspiracji. O książkach autorstwa Tolkiena, jak i innych twórców oraz ich ekranizacjach rozmawiali z młodzieżą zaproszeni eksperci – znawcy twórczości Tolkiena oraz pasjonaci literatury: Bartosz Iwicki, Aleksandra Szymczyk oraz Dawid Schonwald.
Czytaj więcej: "Książka czy film. Co lepiej pobudza naszą wyobraźnię?"
Uczniowie naszego gimnazjum mieli okazję, już trzeci rok z rzędu (!!!), wziąć udział w spektaklu historycznym wykonywanym przez Teatr Historyczny „Chorągiew Komturstwa Gniewskiego”. Tym razem prowadzący przeniósł nas w czasy nowożytne, konkretnie w wiek XVII zwany w dziejach Polski – „wiekiem wojen” . Dzięki rekwizytom, będącymi dokładnymi replikami sprzętów używanych w danej epoce historycznej uczniowie, niektórzy na własnej skórze, mogli poczuć ciężar uzbrojenia husarza lub muszkietera, albo przymierzyć odzież noszoną na co dzień przez sarmackich szlachciców. Idea „Żywej Lekcji Historii” to połączenie atrakcyjnej formy z wiedzą . Myślę, że gimnazjaliści uczestnicząc w tej niecodziennej lekcji historii mieli możliwość pogłębienia swojej wiedzy historycznej, dobrze się przy tej okazji bawiąc.
17 stycznia 2015 roku grupa uczestników ze szkoły podstawowej (16 osób) i gimnazjum (8 osób) pod opieką p. Hanny Figury, p. Marity Grajewskiej Treder i p. Jacka Treichela wyruszyła na kolejny rajd pieszy.
Trasa rajdu rozpoczynała się w Grupie, dokąd wędrowcy dotarli pociągiem. Następnie wiodła przez Gajewo-Zabudowania, Górną Grupę i Michale, most na Wiśle i kończyła się na Błoniach Nadwiślańskich. W sumie uczestnicy przeszli około 13 kilometrów. Rajd jak zwykle zakończył się ciepłym posiłkiem – znakomitą grochówką z kotła.
Czytaj więcej: XXXIII RAJD PIESZY „PAMIĘCI GENERAŁA PRUSZYŃSKIEGO”
Czytaj więcej: Sukces Gimnazjum Nr 1 W Halowych Mistrzostwach Miasta w L.A.