BIP SP11

Font Size

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel
NASZ ZESPÓŁ SZKÓŁ
Nasz zespół szkół jest edukacyjną wspólnotą dzieci, rodziców i nauczycieli. Cieszymy się sobą i cieszymy się nauką! To naprawdę jest możliwe! Razem z naszym patronem Janem Heweliuszem wędrujemy po kraju, świecie i kosmosie szukając tego co mądre, piękne i dobre. Nasi uczniowie są jedyni i niepowtarzalni, a rodzice doskonale współpracują ze szkołą.
ZDOBYWANIE WIEDZY
Osiągamy wyniki wyższe niż średnie województwa i kraju. Pracuje u nas doskonała kadra pedagogiczna. Nasi uczniowie uczą się języka niemieckiego i angielskiego już od IV klasy. Funkcjonują liczne zajęcia pogłębiające wiedzę i umiejętności. Mamy skuteczny system badania osiągnięć uczniów. Jesteśmy zawsze dostępni dla uczniów i rodziców.
ZABAWA I ZDROWIE
Nuda - to nasz wspólny szkolny wróg. Dlatego wspólnie muzykujemy, śpiewamy, tańczymy, malujemy, recytujemy, chodzimy na rajdy, bawimy się w teatr, surfujemy po Internecie, redagujemy własną gazetę, jesteśmy potęgą w atrakcyjności oferty zajęć dodatkowych. Działają u nas aż trzy kluby sportowe. U nas każdy może zostać gwiazdą, bo każdy ma talent, a my go odkryjemy!
EKOLOGIA
Realizujemy projekty ekologiczne, zdrowotne i profilaktyczne. Tylko u nas corocznie bawimy się podczas Ekofestynu i Dniu dla zdrowia. Świat jest piękny i czeka na swoich odkrywców! Edukacja może być radością - tylko w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Grudziądzu ! Posiadamy jako jedyna szkoła w Grudziądzu Zielony Certyfikat Jakości.
BEZPIECZEŃSTWO I POSTAWA OBYWATELSKA
Realizujemy przez nas opracowane Procedury bezpieczeństwa uczniów. Posiadamy monitoring wewnętrzny i zewnętrzny. Wyróżnia nas patriotyczna postawa, uczenie samorządności oraz postaw obywatelskich. Dzięki współpracy z licznymi organizacjami znajdujemy przyjaciół zarówno wśród wojska, organizacji i stowarzyszeń kombatanckich, jak i wśród rodziców i absolwentów szkoły. Realizujemy projekty pod Patronatem Prezydenta RP i Prezydenta Miasta Grudziądza.
NOWOCZESNOŚĆ I TECHNOLOGIE
Posiadamy nowoczesne pracownie informatyczne i tablice multimedialne. Technologie informacyjno-komunikacyjne pozwalają osiągnąć lepsze wyniki w nauce i bardziej angażować uczniów w proces edukacyjny na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych. Realizujemy hasło, iż komputer służy człowiekowi a nie na odwrót. Uczymy bezpiecznego korzystania z Internetu.

Lista Pana prezydenta Macieja Glamowskiego

Grudziądz, 11 marca 2020 r.

herb gdz


Szanowni Państwo, Drodzy Rodzice !
Dziś Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki podjął decyzję o zamknięciu do 25 marca wszystkich placówek edukacyjnych w Polsce. Ta decyzja spowodowana jest profilaktyką i przeciwdziałaniu możliwości zarażenia koronawirusa SARS-CoV-2. Od najbliższego poniedziałku zamknięte będą więc żłobki, przedszkola, szkoły podstawowe i ponadpodstawowe w Grudziądzu. Jutro i pojutrze czyli w czwartek i piątek te placówki będą jeszcze otwarte, ale już bez prowadzenia lekcji, jedynie z zajęciami opiekuńczymi. Premier i Rząd apelowali i ja również do tego apelu się przyłączam, by ci z Państwa, którzy mogą zapewnić swoim dzieciom opiekę - już w tym tygodniu pozostawili swoje pociechy w domach. Wraz z dyrekcjami szkół i nauczycielami przygotujemy dla uczniów materiał, który będą mogli w tym czasie kiedy nie będą odbywały się zajęcia, sami wykonywać. Dyrekcja i nauczyciele, będą pozostawali w zdalnym kontakcie z uczniami. Szczególną opieką dydaktyczną otoczymy uczniów 8 klas szkół podstawowych i maturzystów, bowiem przed nimi zbliżające się egzaminy. O szczegółach dyrekcje Państwa szkół i nauczyciele, będą informować zarówno uczniów jak i Państwa na bieżąco.
Proszę Państwa o rozwagę i rozsadek. Części z Państwa te obostrzenia mogą wydawać się zbyt rygorystyczne, ale niezwykle ważne w tym trudnym dla nas wszystkim czasie, jest zachowanie spokoju i zatrzymanie kolejnych zakażeń wirusem. W naszym mieście nie ma, do tej pory, przypadków zarażenia koronawirusem i obyśmy taki stan utrzymali.
Proszę także Państwa o stosowanie się do wszystkich zaleceń służb sanitarnych i zaleceń Ministerstwa Zdrowia. Decyzje dotyczące walki z koronawirusem pozdejmowane na szczeblu krajowym będą wspierane przez nasz samorząd. Nie tylko szkoły i placówki edukacyjne zostaną w tym czasie zamknięte. Władze szpitala podjęły decyzję o zakazie odwiedzin. Ograniczenie wizyt stosują również Domy Pomocy Społecznej. Zaplanowane w naszym mieście imprezy zostają odwołane, lub jak w przypadku rozgrywek piłkarskich będą odbywać się bez udziału publiczności. O wszystkich kolejnych decyzjach informujemy i będziemy informować Państwa na bieżąco także za pośrednictwem naszego portalu internetowego www.grudziadz.pl oraz mediów społecznościowych – Profilu Facebook/PokochajGrudziadz.
Dwa najbliższe tygodnie to trudny czas, ale my, rodzice, mieszkańcy naszego ukochanego miasta jesteśmy rozważni i odpowiedzialni. Wierzę w to i zapewniam, że wszystkie miejskie służby współpracują ze sobą. Chciałbym też, na koniec tego listu, prosić Państwa by szczególną opieką otoczyć osoby starsze i w podeszłym wieku. U tej grupy osób zarówno koronawirus jak i inne infekcje stanowią największe zagrożenie. Zwracam się z apelem o wsparcie i pomoc sąsiedzką. Dzisiaj drobne gesty są bardzo ważne. Okażmy wsparcie i zainteresowanie tym osobom, które jej najbardziej potrzebują. Bądźmy solidarni i dbajmy o siebie.


Z pozdrowieniem i wyrazami szacunku
Maciej Glamowski
Prezydent Grudziądza

Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkole

Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkole

Od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie szkoły zostaje czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym okresie szkoła nie będzie prowadziła zajęć dydaktyczno-wychowawczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

Zajęcia w szkole będą zawieszone na 2 tygodnie.

 

 

12 i 13 marca (czwartek i piątek) to dni, w których nie będą odbywały się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, a jedynie działania opiekuńcze. Rekomendujemy jednak pozostawienie dzieci w domach.

Od poniedziałku, 16 marca uczniowie nie przychodzą do szkoły. Szkoła będzie zamknięta, nie będzie otwarta świetlica.

Poprzez e-dziennik nauczyciele wyślą materiał powtórkowy dla uczniów. Prosimy o zachęcanie dzieci do samodzielnej nauki w czasie gdy nie będzie lekcji w szkole.

Przypominamy, że jeśli Rodzic ma dziecko w wieku do 8 lat, przysługuje mu zasiłek opiekuńczy do 14 dni. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej ZUS. Prosimy o bieżące śledzenie komunikatów na stronach GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacji przesyłanych poprzez e-dziennik przez dyrektora szkoły.

Z poważaniem,

Marlena Treichel
Dyrektor

Rajd wielodyscyplinowy „Grudziądz wolny” już za nami!

Grupowe 1W sobotę 7.03.2020 r. całkiem spora grupa uczniów, licząca 30 osób pod opieką p. Witolda Zygadlewicza wyruszyła na trasę LI rajdu wielodyscyplinowego pt. „Grudziądz wolny”. Trasa liczyła ok. 8 km. Wędrówka rozpoczęła się przy parkingu LIDL na osiedlu Lotnisko, przez las rudnicki do dzikiej plaży jeziora Rudnik. W tym roku konkursu okolicznościowego nie przeprowadzono. Rajd miał na celu uświetnienie ważnych wydarzeń w historii Pomorza i Grudziądza. W 2020 roku obchodzimy bowiem 100. rocznicę powrotu Pomorza do Polski oraz 100 – lecie zaślubin Polski z Morzem, a także 75. rocznicę wyzwolenia Grudziądza spod okupacji faszystowskiej, uczczono też poległych żołnierzy i mieszkańców podczas walk o Grudziądz, jak zwykle nie zapomniano też o uczczeniu Dnia Kobiet. Nasz przewodnik p. Grzegorz Machaj podczas wędrówki opowiadał nam historie lasu rudnickiego z okresu II Wojny Światowej oraz tajemnice fortyfikacji wojskowych rozmieszczonych na terenie tego lasu. Po dotarciu do celu zostaliśmy poczęstowani pyszną, gorącą grochówką i herbatą i mogliśmy potwierdzić pobyt na trasie rajdu w książeczce Odznak Turystyki Pieszej.

Opiekun:

Witold Zygadlewicz

Czytaj więcej: Rajd wielodyscyplinowy „Grudziądz wolny” już za nami!

PRZYSTĄPIENIE DO KONKURSU GRANTOWEGO „TRADYCYJNY SAD”

 Baner TRADYCYJNY SAD z logo naszego zespou LIWKIW tym roku szkolnym nasza szkoła bierze udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym

"TRADYCYJNY SAD"

organizowanym przez Fundację Banku Ochrony Środowiska.

Udział w projekcie to niezwykła szansa na pomoc w ratowaniu starych odmian drzew owocowych przed wyginięciem, a w konsekwencji zwiększenie różnorodności biologicznej na ziemiach polskich.

Cały projekt realizowany jest za pomocą platformy internetowej www.tradycyjnysad.pl  gdzie zamieszczone zostały wszelkie informacje dotyczące organizacji konkursu, szeroka baza wiedzy wspierającej realizacje zadań konkursowych, a także obszerny poradnik z zakresu podstawowej wiedzy sadowniczej „Od laika do sadownika”. Są też panele dla opiekuna i członków zespołu uczestniczącego w realizacji projektu. Za pomocą tych paneli nawiązywany jest kontakt między członkami zespołu a opiekunem oraz wysyłane są ostateczne raporty z realizacji zadań konkursowych.

W ramach III edycji ogólnopolskiego konkursu grantowego pod patronatem: Ministra Edukacji Narodowej, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Instytutu Ogrodnictwa w Skierniewicach, Centrum Badań nad Środowiskiem Przyrodniczym i Zrównoważonym Rozwojem Uniwersytetu Warszawskiego. Na terenie naszej szkoły zostanie założony i będzie uprawiany mini sad składający się z tradycyjnych odmian śliw. W tym celu został już powołany i ciężko pracuje 9 -osobowy zespół uczniów z klasy 4 a, pod opieką p. Witolda Zygadlewicza. Zespół konkursowy przyjął nazwę „Śliwki

 

 

 

 klasa czwarta A "Śliwki"     

 

 

adam logo bez ramki NOWE4 a LIWKI

Czytaj więcej: PRZYSTĄPIENIE DO KONKURSU GRANTOWEGO „TRADYCYJNY SAD”

Zajęcia z programu „DOVE Self Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny”

88220479 226050185235957 1923189426326863872 nBudowanie pozytywnej samooceny w klasie 7b Uczniowie klasy 7b uczestniczyli w zajęciach z programu „DOVE Self Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny”. Ich celem było pokazanie młodzieży jaki wpływ, jaką presję wywierają media w kreowaniu idealnego wyglądu. Uczniowie poznali tajniki realizacji reklam telewizyjnych i zdjęć na portalach społecznościowych, promujących fałszywy obraz rzeczywistości. Ważnym elementem zajęć było określenie swoich mocnych, słabych stron oraz spisanie ich na kartkach. Jak się okazuje nie jest to takie łatwe. Jeszcze ze słabymi stronami poszło sprawnie ale wskazanie mocnych przysporzyło trochę kłopotu. Na podsumowanie zajęć uczniowie przykleili swoje odpowiedzi na „Drzewo Mocnych Stron”, jednocześnie przekreślając słabe i starając się zmienić je w swoją mocną stronę.

Czytaj więcej: Zajęcia z programu „DOVE Self Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny”