02/28 2014

REKRUTACJA do gimnazjum na rok szkolny 2014/2015

Szanowni  Rodzice!

Zapisując dziecko do Gimnazjum Nr 1 w roku szkolnym 2014/15 możecie Państwo, tak jak w latach ubiegłych, dokonać zapisu bezpośrednio w sekretariacie szkoły codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 do 15.00.

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z kryteriami i terminami rekrutacji.

W przypadku pytań i wątpliwości prosimy o kontakt ze szkołą - nr tel. 564651701.


1. Informacje ogólne.

Zasady prowadzenia postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2014/2015 zostały przygotowane w oparciu o zapisy ustawy z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 7). Postępowanie rekrutacyjne do samorządowych szkół podstawowych na rok szkolny 2014/2015 będzie prowadzone zgodnie z ustalonymi z dyrektorami szkół zasadami i kryteriami prowadzenia postępowania rekrutacyjnego, w terminach określonych w harmonogramie.

2. Rekrutacja do klas I w gimnazjum

W postępowaniu rekrutacyjnym do klas I biorą udział absolwenci szkół podstawowych. Kandydaci zamieszkali w obwodzie danej szkoły podstawowej, którzy ubiegają się o przyjęcie do klasy I - przyjmowani są z urzędu na podstawie zgłoszenia. Rodzice/prawni opiekunowie składają jedynie zgłoszenie w szkole, wypełniają go odręcznie i przekazują – po podpisaniu – w sekretariacie szkoły.

W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział kandydaci zamieszkali poza obwodem Gimnazjum nr 1.

Rodzice/prawni opiekunowie pobierają wniosek/zgłoszenie w szkole, wypełniają go odręcznie i składają – po podpisaniu – w szkole.

Do wniosku rodzice/prawni opiekunowie dołączają dokumenty/oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów.

Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia” (art. 20t ust 6 ustawy o systemie oświaty). 

Wypełniony wniosek/zgłoszenie:

  1. podpisują oboje rodzice/prawni opiekunowie dziecka,
  2. podpisy złożone na wniosku/zgłoszeniu są potwierdzeniem zgodności informacji zawartych we wniosku/zgłoszeniu ze stanem faktycznym,
  3. za sprawdzenie i potwierdzenie zgodności informacji zawartych we wniosku/zgłoszeniu z informacjami w systemie informatycznym oraz wydanie rodzicom potwierdzenia przyjęcia wniosku/zgłoszenia odpowiedzialny jest sekretarz szkoły

Wniosek rozpatruje komisja rekrutacyjnego powołana przez dyrektora szkoły.

Na podstawie spełnianych przez kandydata kryteriów kwalifikacyjnych komisja rekrutacyjna ustala kolejność przyjęć.

Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości wyniki postępowania rekrutacyjnego, w formie listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia.

Rodzice/prawni opiekunowie dzieci zakwalifikowanych do przyjęcia składają ustne potwierdzenie woli zapisu w szkole.

Komisja rekrutacyjna:

  1. przyjmuje dziecko do szkoły, jeżeli zostało zakwalifikowane do przyjęcia i rodzice potwierdzili wolę zapisu,
  2. podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły.

Rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które nie zostały przyjęte mogą:

  1. wnioskować do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do danej szkoły w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych,
  2. wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.

Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.

Po przeprowadzeniu rekrutacji podstawowej, w przypadku wolnych miejsc szkoła przeprowadza rekrutację uzupełniającą.

3. Kryteria rekrutacyjne

Do rekrutacji uczniów (spoza obwodu szkoły) do klas I gimnazjum stosuje się następujące kryteria i punktację:

  1. wynik sprawdzianu ( max 40pkt.),
  2. osiągnięcia ( max 25pkt.),
  3. średnia ocen ze świadectwa ukończenia klasy szóstej * 10 pkt.,
  4. ocena z zachowania: wzorowe -10 pkt., bardzo dobre – 5pkt.,
  5. absolwent Szkoły Podstawowej nr 11 (10 pkt. ),
  6. starsze rodzeństwo kandydata w szkole (10 pkt.),
  7. miejsce pracy rodziców kandydata w obwodzie szkoły/w szkole – pracownik szkoły (10 pkt),
  8. rodzice/rodzic kandydata – absolwentem szkoły (10 pkt.),

Laureaci konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponad wojewódzkim z języka polskiego, matematyki i przyrody przyjmowani są do gimnazjum poza kolejnością.

4. Terminy rekrutacji podstawowej do klas I do szkół na rok szkolny 2014/15

  1. od 28 kwietnia do 3 czerwca (zgłoszenia dzieci z obwodu szkoły oraz wnioski o przyjęcie dzieci spoza obwodu szkoły), w dni robocze (od pn – do pt), od godziny 8.00 do godziny 15.00.
  2. do 1 lipca 2014 r. – wtorek do godz. 15.00 składanie świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej o szczegółowych wynikach sprawdzianu o raz innych wymaganych dokumentów
  3. do 5 lipca 2014 r. – piątek do godz. 15.00 ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do gimnazjum

5. W trakcie zapisów niezbędne będą następujące dokumenty:

1. Oryginał świadectwa i oryginał zaświadczenia o wyniku sprawdzianu po szkole podstawowej
2. Jedna fotografia
3. Oryginały dokumentów potwierdzające osiągnięcia ucznia

Załączniki:

    1. karta zgłoszenia rodziców/prawnych opiekunów dziecka z obwodu szkoły,

    2. wniosek rodziców/prawnych opiekunów dziecka spoza obwodu szkoły,