01/28 2019
-
Super User
-
Kategoria: AKTUALNOŚCI_18_19
-
Odsłony: 1170
- Organizatorem współzawodnictwa jest Szkolne Koło Ligi Ochrony Przyrody działające przy Szkole Podstawowej nr 11 w Grudziądzu.
- Współzawodnictwo skierowane jest do uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum
w trzech kategoriach wiekowych:
- 1)dla uczniów I etapu edukacyjnego (klasy I-III szkoły podstawowej),
- 2)dla uczniów II etapu edukacyjnego (klasy IV-VI szkoły podstawowej),
- 3)dla uczniów klas VII i VIII szkoły podstawowej oraz uczniów klas III gimnazjum.
- 1)posługiwania się posiadaną wiedzą z zakresu ochrony środowiska, ekologii, w tym wiedzy leśnej orazprzyrodniczej z biologii, geografii i chemii,
- 2)podejmowania praktycznych działań na rzecz ochrony środowiska przez udział uczniów w selektywnej zbiórce surowców wtórnych i niebezpiecznych odpadów,
- 3)propagowania ekologicznego stylu życia opartego na zasadach zrównoważonego gospodarowania zasobami przyrody oraz na selektywnej zbiórce odpadów,
- 4)rozbudzania zainteresowań przyrodniczo-ekologicznych i zdrowotnych,
- 5)rozbudzania więzi emocjonalnych z przyrodą i środowiskiem naturalnym,
- 6)popularyzowania nauk przyrodniczych przez naukę, działanie i zabawę,
- 7)zdrowego współzawodnictwa międzyklasowego.
- 1)Współzawodnictwo przygotowuje i przeprowadza komisja konkursowa w składzie:
- a)Przewodniczący komisji konkursowej – P. Witold Zygadlewicz
- b)Opiekun Szkolnego Koła LOP – P. Witold Zygadlewicz
- c)Pozostali członkowie komisji: P. Adrian Woźniak, P. Iwona Szymańska,
- KONKURS ZOOLOGICZNY ”Najdziwniejsze zwierzęta świata” (zadanie konkursowe nr 1).
- SELEKTYWNA ZBIÓRKA ZUŻYTYCH BATERII (zadanie konkursowe nr 2).
- KONKURS PLASTYCZNY ,, Wiosna w przyrodzie’’ (zadanie konkursowe nr 3).
- TURNIEJ WIEDZY O TEMATYCE EKOLOGICZNEJ I ZDROWOTNEJ
- Celem współzawodnictwa jest kształtowanie wśród uczniów następujących umiejętności i postaw:
- Organizacja i przebieg współzawodnictwa:
P. Aneta Tadrowsk
2) Ustala się 4 rodzaje zadań konkursowych:
(zadanie konkursowe nr 4).
3) Ustala się następujące reguły przebiegu i zasady oceniania oraz ogłaszania
wyników poszczególnych konkurencji:
I. Zadanie konkursowe nr 1. Konkurs zoologiczny „Najdziwniejsze zwierzęta świata”
1) W konkursie może wziąć udział jeden dwuosobowy zespół z każdej klasy danego etapu edukacyjnego.
- Cele konkursu:
- Konkurs będzie miał formę testu z odpowiedziami jednokrotnego wyboru, który będzie obejmował wiedzę zawartą w przygotowanych wcześniej materiałach.
- Uczestnicy oceniani są indywidualnie (test), a uzyskane przez nich punkty z testu będą w każdej klasie sumowane i na tej podstawie przyznawane miejsca zespołowo.
- W konkurencji tej biorą udział wszystkie klasy Szkoły Podstawowej nr 11 oraz gimnazjum, począwszy od września 2018 r. do końca kwietnia 2019 r. Dopuszcza się możliwość wydłużenia okresu rozliczania odpadów o jeden miesiąc.
- Do czasu rozpoczęcia zbiórki każda klasa przygotowuje we własnym zakresie pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów w swoich salach lekcyjnych.
- Począwszy od początku roku szkolnego, co około 2 miesiące wyznaczeni przez wychowawców klas uczniowie przynoszą zebrane baterie do wyznaczonego miejsca (Planowane są cztery zbiórki).
- O ostatecznych wynikach tej rywalizacji decydować będzie liczba przyniesionych baterii przez poszczególne klasy.
- O przyznaniu punktów klasyfikacyjnych wliczanych do współzawodnictwa o tytuł EKOKLASY decydują ostateczne miejsca zajęte przez poszczególne klasy w tej konkurencji.
- Wyniki z przebiegu konkurencji w poszczególnych miesiącach będą ogłaszane na stronie internetowej szkoły (http://www.zso1.edu.pl ).
- Konkurencja ta odbywa się przy współpracy z firmą REMONDIS.
- Konkurencja kierowana jest do wszystkich chętnych uczniów klas 1-8 SP oraz klas 3 gimnazjum. Zadanie polega na ukazaniu w formie plastycznej jednej z pór roku. Każdy uczeń może przygotować 1 pracę plastyczną w dowolnej technice (format A4).
- Informacje dla uczniów zainteresowanych wzięciem udziału w konkurencji:
- autorem pracy konkursowej może być wyłącznie osoba indywidualna,
- prace należy odpowiednio podpisać, uwzględniając: imię i nazwisko autora oraz klasę do której uczęszcza,
- prace przyjmowane będą przez:
- Kryteria i zasady oceny złożonych prac:
- zgodność tematyczna (od 0 do 5 punktów)
- jakość wykonanych prac (od 0 do 5 punktów)
- wybrana technika, trudność (od 0 do 5 punktów)
- Każda klasa, która złoży na konkurs 5 prac konkursowych otrzyma dodatkowo 20 punktów, które wliczone zostaną do klasyfikacji generalnej o tytuł EKOKLASY.
- Każda złożona praca bierze udział w ewidencjonowaniu punktów dla danej klasy we współzawodnictwie o tytuł „Ekoklasy”.
- Każda klasa typuje po jednym dwuosobowym zespole uczniów, którzy wezmą udział w turnieju wiedzy ekologicznej i zdrowotnej, organizowanym w formie testu sprawdzającego, dostosowanego do poziomu wiedzy i umiejętności uczniów na danym etapie edukacyjnym.
- Test rozwiązywany będzie zespołowo.
- 3)Test będzie składał się z 30 pytań, w tym z 20 pytań za 1 punkt i z 10 pytań za 2 punkty. W sumie za test zespół może uzyskać maksymalnie na konto klasy 50 punktów klasyfikacyjnych zaliczanych do współzawodnictwa o tytuł EKOKLASY.
- Planowany termin przeprowadzenia turnieju to marzec/kwiecień 2019 roku.
- Zespoły uczniów, które zajmą trzy pierwsze miejsca w poszczególnych grupach wiekowych zostaną wyróżnione dyplomami i nagrodami.
- Wyniki turnieju zostaną ogłoszone na stronie internetowej szkoły.
- Tytuł EKOKLASY Szkoły Podstawowej nr 11 w Grudziądzu w roku szkolnym 2018/2019 otrzymają te klasy, które w podsumowaniu punktacji z 4 zadań konkursowych uzyskają w swoich kategoriach wiekowych największą ilość punktów klasyfikacyjnych.
- Zadania konkursowe oceniane są kryterialnie i w związku z tym nie przewiduje się odwołań od decyzji komisji konkursowej.
- Sprawy nie ujęte w niniejszym regulaminie rozstrzyga przewodniczący komisji konkursowej.
- Wszelkie zmiany w niniejszym regulaminie mogą być dokonane za zgodą przewodniczącego komisji konkursowej.
- 4)Nagrody dla laureatów poszczególnych konkursów zostaną wręczone indywidualnie.
a) upowszechnianie wiedzy z zakresu zoologii,
b) rozwijanie zainteresowań uczniów fauną świata,
c) ujawnianie i rozwijanie uzdolnień uczniów,
d) rozbudzanie twórczego myślenia, potrzeby samokształcenia i doskonalenia,
5)Test zostanie przeprowadzony w pierwszym semestrze roku szkolnego 2018/2019.
Dokładny termin konkursu zostanie podany minimum na 2 tygodnie przed jego
przeprowadzeniem, a wyniki tej konkurencji zostaną ogłoszone na stronie
internetowej szkoły.
UWAGA!!!
W klasach I – III szkoły podstawowej dopuszcza się możliwość przeprowadzenia uproszczonej formy konkursu (może on być w formie pisemnej lub ustnej z ograniczonym zakresem wiedzy).
Ostateczna decyzja w tej kwestii należy do nauczycieli nauczania zintegrowanego.
6) O przyznaniu punktów klasyfikacyjnych wliczanych do współzawodnictwa
międzyklasowego o tytuł EKOKLASY decydują ostatecznie miejsca zajęte przez
poszczególne zespoły klasowe w tej konkurencji. Za zajęcie:
- I miejsca klasa otrzymuje 50 punktów klasyfikacyjnych,
- II miejsca klasa otrzymuje 40 punktów klasyfikacyjnych,
- III miejsca klasa otrzymuje 30 punktów klasyfikacyjnych,
- IV miejsca klasa otrzymuje 20 punktów klasyfikacyjnych,
- V miejsca klasa otrzymuje 10 punktów klasyfikacyjnych.
- VI miejsce klasa otrzymuje 5 punktów klasyfikacyjnych.
7) Zdobywcy trzech pierwszych miejsc - w rozliczeniu indywidualnym (w
poszczególnych grupach wiekowych) zostaną wyróżnieni dyplomami i nagrodami
na apelu podsumowującym rok szkolny.
II. Zadanie konkursowe nr 2 – selektywna zbiórka zużytych baterii
Za zajęcie:
- I miejsca klasa otrzymuje 50 punktów klasyfikacyjnych,
- II miejsca klasa otrzymuje 40 punktów klasyfikacyjnych,
- III miejsca klasa otrzymuje 30 punktów klasyfikacyjnych,
- IV miejsca klasa otrzymuje 20 punktów klasyfikacyjnych,
- V miejsca klasa otrzymuje 10 punktów klasyfikacyjnych,
- VI miejsce klasa otrzymuje 5 punktów klasyfikacyjnych
III . Zadanie konkursowe nr 3 – Konkurs plastyczny „Wiosna w przyrodzie”
- P. Iwonę Szymańską (klasy 1-3 SP)
- P. Anetę Tadrowską w sali 51 (klasy 4-6 SP)
- P. Adriana Woźniaka w sali 17 (klasy 7-8 SP i 3 Gim)
d) termin składania prac do 15.03.2019 r.
UWAGA: Termin składania prac może ulec zmianie!
4) O przyznaniu punktów klasyfikacyjnych wliczanych do współzawodnictwa
międzyklasowego o tytuł EKOKLASY decydują ostatecznie miejsca zajęte przez
poszczególne zespoły klasowe w tej konkurencji. Za zajęcie:
- I miejsca klasa otrzymuje 50 punktów klasyfikacyjnych,
- II miejsca klasa otrzymuje 40 punktów klasyfikacyjnych,
- III miejsca klasa otrzymuje 30 punktów klasyfikacyjnych,
- IV miejsca klasa otrzymuje 20 punktów klasyfikacyjnych,
- V miejsca klasa otrzymuje 10 punktów klasyfikacyjnych.
- VI miejsce klasa otrzymuje 5 punktów klasyfikacyjnych.
IV. Zadanie konkursowe nr 4 – „Turniej wiedzy o tematyce ekologicznej
i zdrowotnej”
W przypadku klas młodszych (I-III szkoły podstawowej)
dopuszcza się możliwość zmiany formy przeprowadzenia tego konkursu.
5. Zasady ustalenia oraz termin ostatecznego ogłoszenia wyników współzawodnictwa
klas o tytuł EKOKLASY Szkoły Podstawowej nr 11 w Grudziądzu w
roku szkolnym 2018/2019.
W przypadku zebrania przez najlepsze klasy takiej samej ilości punktów klasyfikacyjnych w danej kategorii wiekowej dopuszcza się możliwość przeprowadzenia dodatkowego zadania konkursowego, które zostanie ustalone, ogłoszone i przeprowadzone przez komisję konkursową.
Ogłoszenie wyników współzawodnictwa oraz uroczyste wręczenie Pucharu EKOKLASIE danego etapu edukacyjnego w roku szkolnym 2018/2019 nastąpi na apelu podsumowującym rok szkolny.
6. Postanowienia końcowe.
5) Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dokonania zmian w ilości
przyznawanych nagród i dyplomów.
Przewodniczący Komisji Konkursowej
WITOLD ZYGADLEWICZ