BIP SP11

Font Size

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel
NASZ ZESPÓŁ SZKÓŁ
Nasz zespół szkół jest edukacyjną wspólnotą dzieci, rodziców i nauczycieli. Cieszymy się sobą i cieszymy się nauką! To naprawdę jest możliwe! Razem z naszym patronem Janem Heweliuszem wędrujemy po kraju, świecie i kosmosie szukając tego co mądre, piękne i dobre. Nasi uczniowie są jedyni i niepowtarzalni, a rodzice doskonale współpracują ze szkołą.
ZDOBYWANIE WIEDZY
Osiągamy wyniki wyższe niż średnie województwa i kraju. Pracuje u nas doskonała kadra pedagogiczna. Nasi uczniowie uczą się języka niemieckiego i angielskiego już od IV klasy. Funkcjonują liczne zajęcia pogłębiające wiedzę i umiejętności. Mamy skuteczny system badania osiągnięć uczniów. Jesteśmy zawsze dostępni dla uczniów i rodziców.
ZABAWA I ZDROWIE
Nuda - to nasz wspólny szkolny wróg. Dlatego wspólnie muzykujemy, śpiewamy, tańczymy, malujemy, recytujemy, chodzimy na rajdy, bawimy się w teatr, surfujemy po Internecie, redagujemy własną gazetę, jesteśmy potęgą w atrakcyjności oferty zajęć dodatkowych. Działają u nas aż trzy kluby sportowe. U nas każdy może zostać gwiazdą, bo każdy ma talent, a my go odkryjemy!
EKOLOGIA
Realizujemy projekty ekologiczne, zdrowotne i profilaktyczne. Tylko u nas corocznie bawimy się podczas Ekofestynu i Dniu dla zdrowia. Świat jest piękny i czeka na swoich odkrywców! Edukacja może być radością - tylko w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Grudziądzu ! Posiadamy jako jedyna szkoła w Grudziądzu Zielony Certyfikat Jakości.
BEZPIECZEŃSTWO I POSTAWA OBYWATELSKA
Realizujemy przez nas opracowane Procedury bezpieczeństwa uczniów. Posiadamy monitoring wewnętrzny i zewnętrzny. Wyróżnia nas patriotyczna postawa, uczenie samorządności oraz postaw obywatelskich. Dzięki współpracy z licznymi organizacjami znajdujemy przyjaciół zarówno wśród wojska, organizacji i stowarzyszeń kombatanckich, jak i wśród rodziców i absolwentów szkoły. Realizujemy projekty pod Patronatem Prezydenta RP i Prezydenta Miasta Grudziądza.
NOWOCZESNOŚĆ I TECHNOLOGIE
Posiadamy nowoczesne pracownie informatyczne i tablice multimedialne. Technologie informacyjno-komunikacyjne pozwalają osiągnąć lepsze wyniki w nauce i bardziej angażować uczniów w proces edukacyjny na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych. Realizujemy hasło, iż komputer służy człowiekowi a nie na odwrót. Uczymy bezpiecznego korzystania z Internetu.

Dziecko też ma swoje potrzeby

vintage-1738840 960 720Jak często zastanawiamy się czego potrzebuje nasze dziecko? Co jest dla niego ważne? Rodzicu, nauczycielu dziecko też ma swoje potrzeby.

Najważniejsza – potrzeba miłości

 Każdy czlowiek bez wyjątku potrzebuje miłości z tym, że dziecko bez miłości nie potrafi się prawidłowo rozwijać. Miłość do małego dziecka przejawia się nie tylko w dbaniu o nie, ale także w pieszczotach, których dziecko bardzo potrzebuje.

Potrzeba bezpieczeństwa

Przejawia się ona w miłej, życzliwej atmosferze rodzinnej. Gdy dzieci widzą, że rodzice odnoszą się do siebie serdecznie i z szacunkiem wzrasta ich poczucie bezpieczeństwa. Naśladują to. Dziecko, które jest świadkiem kłótni między rodzicami, bardzo nad tym ubolewa, czuje się niepewne i zagrożone.

Potrzeba rozwoju i aktywizacji

U dzieci młodszych widać to w sferze ruchowej, u starszych w ich zabawach, twórczości. Zabawy rozwijają dzieci, przygotowują je do różnych ról społecznych np. zabawa w sklep, szkołę czy w dom. Nam dorosłym często zdarza się hamować ten rozwój. Nie pozwalamy się w cos bawić, żeby się nie pobrudziły, żeby nie zrobiły bałaganu.

Potrzeba uznania i akceptacji

Dziecko tworzy sobie obraz samego siebie (ocenę siebie) na podstawie tego, jak traktują je najbliższe osoby. Obraz ten powstaje i utrwala się do 5 – 6 roku życia. Jeśli dziecko słyszy pochwały i słowa uznania, wyrasta wówczas dorosły człowiek, który ma poczucie własnej wartości. Taki człowiek czerpie z życia radość i posiada umiejętność akceptacji siebie i innych. Jeśli dziecko słyszy dużo słów krytycznych i jest często karane, wówczas rozwija się w nim zaniżony obraz siebie, czyli kompleks niższości, małej wartości własnej osoby. W dorosłości cieżko go wyrównać. Dziecko potrzebuje stabilnej linii wychowawczej.

Potrzeba kontaktów społecznych

Dotyczy to zwłaszcza dzieci w wieku szkolnym. One potrzebują kontaktów z rówieśnikami na co dzień. Jest on niezbędny dla prawidłowego rozwoju. Odseparowanie dziecka jest niepożądane.W grupie uczy się wrażliwości, zasad i reguł postępowania, dostosowania się do zasad.

Źródło: szkolnictwo.pl