szkoła

aktualności

dokumenty szkoły

nauczyciele
uczniowie
samorząd uczniowski
biblioteka szkolna
pedagog szkolny
osiągnięcia

rodzice i uczniowie

WSO
plan lekcji
egzamin gimnazjalny
podręczniki
kalendarz szkolny
spotkania z rodzicami
koła zainteresowań
sport szkolny

galeria

z życia szkoły
 
kontakt
Zespół Szkół
Szkoła Podstawowa

 

© 2006-2011 by WM

   

WSO


Przedmiotowy system oceniania z wychowania fizycznego
(dziewczęta)


Przedmiotowy system oceniania ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczyciela poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia umiejętności i wiadomości w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstaw programowych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności przyjętych jako priorytetowe.

Wymagania priorytetowe.

   1. Jako wymagania priorytetowe przyjmujemy umiejętności:
       a) stosowanie języka przedmiotu - terminologia stosowana na lekcjach wychowania fizycznego,
       b) umiejętność poszukiwania i analizowania informacji,
       c) umiejętność samodzielnej prezentacji posiadanej sprawności ruchowej.
   2. Nauczyciel na początku roku szkolnego informuje uczniów i rodziców o wymaganiach edukacyjnych i sposobach sprawdzania wiedzy i umiejętności.
   3. Nauczyciel jest zobowiązany na podstawie pisemnej opini poradni psychologiczno-zawodowej lub innej poradni specjalistycznej obniżyć wymagania edukacyjne w stosunku do ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się lub deficyty rozwojowe, uniemożliwiające sprostanie wymaganiom edukacyjnym wynikającym z programu nauczania.
   4. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego-należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wanikających ze specyfiki tych zajęć.
   5. W uzasadnionych przypadkach uczeń może być zwolniony z zajęć wychowania fizycznego.
   6. Decyzję o zwolnieniu ucznia z zajęć podejmuje dyrektor szkoły na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia w tych zajęciach, wydanej przez lekarza lub poradnię psychologiczno-pedagogiczną albo inną poradnię specjalistyczną.
   7. W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się "zwolniony".

Ocenianie ma na celu obserwowanie rozwoju ucznia i odbywa się na podstawie:
   1. Oceny frekwencji,
   2. Oceny aktywności,
   3. Oceny za postępy sprawności - sprawdziany
       a) bieg na dystansie 60m 
       b) rzut piłka ciężką 3kg w tył przez głowę 
       c) bieg na dystansie 600m dla dziewcząt 
       d) sprawdziany umiejętności z piłki koszykowej, siatkowej i gimnastyki.

Oceny ustala nauczyciel w stopniach według następującej skali:
       (6) - celujący 
       (5) - bardzo dobry 
       (4) - dobry
       (3) - dostateczny
       (2) - dopuszczający
       (1) - niedostateczny

Kryteria na poszczególne oceny w semestrze i oceny końcowe.

Ocena celująca
   1. Bardzo dobra frekwencja - uczestnictwo we wszystkich zajęciach w semestrze.
   2. Celująca aktywność - bardzo aktywnie uczestniczył w życiu sportowym na terenie szkoły, bądź też innych formach działalności związanych z kulturą fizyczną. Zajmuje punktowane miejsca w zawodach ogólnopolskich, wojewódzkich, powiatowych i międzyszkolnych, posiada klasę sportową.
   3. Celujące postępy w sprawności - poprawił wyniki w próbach sprawnościowych obowiązkowych dla grupy wiekowej oraz otrzymał oceny bardzo dobre ze sprawdzianów umiejętności.

Ocena bardzo dobra
   1. Dobra frekwencja - dobry - opuszczona 1 (jedna) lekcja (przez opuszczoną lekcję rozumieć należy nieobecność nieusprawiedliwioną, brak stroju - mimo obecności nieuczestniczenie w zajęciach).
   2. Aktywność - bardzo dobry - jego postawa i zaangażowanie i stosunek do wychowania fizycznego nie budzą najmniej szych zastrzeżeń. Bierze udział w zajęciach i zawodach sportowych - jednak nie systematycznie. Systematycznie doskonali swoja sprawność motoryczną. Jest bardzo sprawny fizycznie. Posiada duże wiadomości i umiejętnie je wykorzystuje.
   3. Postępy sprawności - bardzo dobry poprawił wyniki 2 (dwóch) prób bez obniżenia żadnej. Otrzymał oceny dobre ze sprawdzianów umiejętności.

Ocena dobra
   1. Frekwencja - dostateczny - opuszczone 2 (dwie) lekcje w semestrze. Opuszczone lekcje należy rozumieć nieobecność nieusprawiedliwioną, nieuczestniczenie w zajęciach mimo obecności (brak stroju).
   2. Aktywność - dobra - jego postawa i stosunek do kultury fizycznej nie budzi większych zastrzeżeń. Posiada dobrą sprawność fizyczną. Wykazuje stałe i dość dobre postępy w osobistym usprawnieniu. Nie bierze udziału w zajęciach sportowych - pozalekcyjnych. Potrafi wykorzystać posiadane umiejętności przy pomocy nauczyciela.
   3. Postępy sprawności - dobry - wykonał 3 próby bez obniżenia żadnej z nich. Otrzymał oceny dostateczne ze sprawdzianów umiejętności.

Ocena dostateczna
   1. Frekwencja - dopuszczający - opuszczone 3 lekcje. Przez opuszczone lekcje należy rozumieć nieobecność nieusprawiedliwioną, nieuczestniczenie w zajęciach mimo obecności (brak stroju).
   2. Aktywność - dostateczny - przejawia braki w postawie i stosunku do kultury fizycznej. Wykazuje małe postępy w usprawnieniu motorycznym. W wiadomościach z kultury fizycznej wykazuje spore luki, a te które ma nie potrafi wykorzystać.
   3. Postępy sprawności - dostateczny - obniżył 1-2 próby przy zachowaniu wyniku jednej. Uczeń opanował materiał programowy na przeciętnym poziomie ze znacznymi lukami. Otrzymał oceny dopuszczające ze sprawdzianów umiejętności. Ćwiczenia wykonuje z większymi błędami technicznymi. Dysponuje przeciętną sprawnością fizyczną.

Ocena dopuszczajaca
   1. Frekwencja - niedostateczna - opuszczone 4 lekcje w semestrze. Przez opuszczone lekcje należy rozumieć nieobecność nieusprawiedliwioną, nieuczestniczenie w zajęciach mimo obecności (brak stroju).
   2. Aktywność - dopuszczająca - ćwiczenia wykonuje niechętnie. Nie jest pilny i ma niechętny stosunek do ćwiczeń. Posiada małe wiadomości w zakresie kultury fizycznej i nie potrafi wykonać prostych zadań związanych z samooceną.
   3. Postępy sprawności - dopuszczający - obniżył wyniki 3 (trzech) prób sprawnościowych. Uczeń nie opanował materiału programowego w stopniu dostatecznym i ma poważne luki w dyscyplinach: piłka koszykowa, siatkowa i gimnastyka. Jest mało sprawny fizycznie. Ćwiczenia wykonuje z dużymi błędami technicznymi.

Ocena niedostateczna
   1. Frekwencja - niedostateczny - opuszczone więcej niż 4 lekcje w semestrze. Przez lekcje opuszczone należy rozumieć nieobecność nieusprawiedliwiona lub nieuczestniczenie w zajęciach mimo obecności (brak stroju).
   2. Aktywność - niedostateczny - uczeń ma lekceważący stosunek do zajęć i nie wykazuje żadnych postępów w usprawnieniu. Charakteryzuje się praktyczną nie - wiedzą w zakresie kultury fizycznej. Wykazuje rażące braki w zakresie wychowania społecznego.
   3. Postępy sprawności - niedostateczny - obniżenie wyników we wszystkich próbach sprawnościowych oraz brak oceny z pozostałych sprawdzianów umiejętności.
Uczeń jest daleki od spełnienia wymagań stawianych przez program w dyscyplinach: piłka koszykowa, siatkowa i gimnastyka. Posiada bardzo niską sprawność fizyczną. Wykonuje jedynie najprostsze ćwiczenia i w dodatku z rażącymi błędami.


Klasyfikacja śródroczna (semestralna) i końcowa.

   1. Uczeń, może nie być klasyfikowany, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach przekraczającą połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
   2. Uczeń nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny zgodnie z założeniami Szkolnego Systemu Oceniania .

 powrót