Nazwisko i
imię nauczyciela
|
Przedmiot/koło/zadanie
|
Temat projektu
|
Redmer Grażyna
|
j. polski
|
1. Polska
poezja renesansowa.
|
Figura Hanna
|
j. polski
|
1. I ty
możesz zostać pisarzem.
|
Górecki Paweł
|
historia
wos
|
1. Proces
sądowy.
2. Asesyni- skrytobójcy w
średniowieczu.
3. Powstanie styczniowe w
obrazach.
|
Gralak Sylwia
|
wych. fizyczne
|
1. Żyj zdrowo
i wesoło.
|
Ziółkowski Janusz
|
fizyka
|
1. Jakie
prawa fizyki wykorzystywane są w naszych domach?
|
Lewicka Beata
|
geografia
|
1.
Turystyczne walory naszego regionu.
2. Wkład
Polaków w odkrycia geograficzne i poznawanie Ziemi.
|
Szulc-Lewandowska Hanna
|
muzyka
plastyka
|
1. Jakie
są zainteresowania muzyczne uczniów Gimnazjum nr 1 w
Grudziądzu?
2. Szkolny
turniej: „Mam talent”.
|
Meller
Robert |
Wychowanie fizyczne |
1. Historia reprezentacji
Polski w piłce nożne w pigułce. |
Świerszczko Joanna |
j.angielski |
1. Halloween - tradycja
krajów anglojęzycznych |
Matus Hanna |
j. niemiecki |
1. Niemcy - kraj warty
zobaczenia. |
WARUNKI
REALIZACJI PROJEKTU GIMNAZJALNEGO
Gimnazjum nr 1 w Grudziądzu
1.
Uczniowie są
zobowiązani do realizacji projektu gimnazjalnego.
2.
Projekt
edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym
na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem
różnorodnych metod.
3.
Projekt
edukacyjny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką
nauczyciela i obejmuje następujące działania:
a)
wybranie tematu
projektu edukacyjnego;
b)
określenie
celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego
realizacji;
c)
wykonanie
zaplanowanych działań;
d)
publiczne
przedstawienie rezultatów projektu edukacyjnego.
4.
Udział ucznia w
projekcie ma wpływ na ocenę z zachowania, zgodnie z zapisami
statutu szkoły. Wkład ucznia w realizację projektu może być też
uwzględniony w ocenianiu przedmiotowym.
5.
Udział ucznia w
projekcie i temat projektu zostanie odnotowany na świadectwie
ukończenia gimnazjum.
6.
Tematyka
projektu może dotyczyć wybranych treści nauczania (określonych
w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów) lub
wykraczać poza te treści.
7.
Czas trwania
projektu jest uzależniony od jego problematyki, ale nie powinien
być krótszy niż miesiąc i dłuższy niż pół roku. W szczególnych
przypadkach opiekun projektu może przedłużyć jego realizację,
ale projekt powinien zostać zrealizowany w jednym roku szkolnym.
8.
Zespoły
uczniowskie liczą od 3 do 6 osób. W szczególnych przypadkach
opiekun może zdecydować o większej liczbie członków zespołu lub
indywidualnej realizacji projektu.
9.
Zespoły
projektowe mogą być klasowe, międzyklasowe lub międzyoddziałowe.
10.
Opiekun
projektu ma za zadanie:
a)
wspierać zespół
uczniowski i udzielać konsultacji na wszystkich etapach
realizacji projektu (ustalenie zasad współpracy, wybór tematu
projektu, określenie celów, zaplanowanie pracy, podział zadań i
ich wykonanie, publiczne przedstawienie rezultatów projektu),
b)
ocenić udział
ucznia w projekcie, uwzględniając aktywność na wszystkich
etapach realizacji projektu, samoocenę ucznia i ocenę zespołu.
c)
udzielać
uczniowi informacji zwrotnej o jego pracy nad projektem.
11.
Uczniowie –
członkowie zespołu projektowego – mają za zadanie:
a)
aktywnie
uczestniczyć we wszystkich etapach realizacji projektu
(ustalenie zasad współpracy, wybór tematu projektu, określenie
celów, zaplanowanie pracy, podział zadań i ich wykonanie,
publiczne przedstawienie rezultatów projektu),
b)
współpracować z
innymi członkami zespołu i opiekunem projektu,
c)
dokonać
samooceny i oceny innych członków zespołu.
12.
Wychowawca ma
za zadanie:
a)
na początku
roku szkolnego, w którym uczniowie będą realizować projekt
edukacyjny, poinformować uczniów i ich rodziców (prawnych
opiekunów)
o warunkach realizacji projektu edukacyjnego,
b)
monitorować
udział w projektach realizowanych przez uczniów powierzonej
klasy.
c)
zebrać
sprawozdania z realizacji projektu edukacyjnego realizowanych
przez uczniów powierzonej klasy.
13.
Nauczyciele nie
będący opiekunami udzielają wsparcia uczniom realizującym
projekt, jeśli zwrócą się oni do nich o pomoc.
14.
Dyrektor szkoły
stwarza warunki do realizacji projektu zgodnie z posiadanymi
środkami.
15.
Uczniowie mogą
korzystać z pomieszczeń szkoły do celów związanych z realizacją
projektu wyłącznie pod opieką opiekuna projektu, wychowawcy lub
innych nauczycieli.
16.
W szczególnie
uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających udział ucznia
w projekcie edukacyjnym, dyrektor gimnazjum może zwolnić ucznia
z realizacji projektu. Wówczas na świadectwie ukończenia
gimnazjum w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o
udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego wpisuje się
„kreskę”
17.
Obowiązkowa
dokumentacja projektu pozostaje w szkole i ma postać Karty
Projektu, która zawiera: temat projektu, cele, czas realizacji,
skład zespołu projektowego i nazwisko opiekuna. O pozostałych
dokumentach niezbędnych do realizacji projektu decyduje opiekun.