szkoła

aktualności

dokumenty szkoły

nauczyciele
uczniowie
samorząd uczniowski
biblioteka szkolna
pedagog szkolny
osiągnięcia

rodzice i uczniowie

WSO
plan lekcji
egzamin gimnazjalny
podręczniki
kalendarz szkolny
spotkania z rodzicami
koła zainteresowań

galeria

z życia szkoły
 
kontakt
Zespół Szkół
Szkoła Podstawowa

 

© 2013 by KG

   

PROJEKTY EDUKACYJNE

 

*** WARUNKI REALIYACJI PROJEKTU ***
***
HARMONOGRAM REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO ***
*** KARTA WŁAŚCIWA PROJEKTU -
pobierz ***

 

 

LISTA TEMATÓW PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH

W ROKU SZKOLNYM 2013/2014

 

Nazwisko i imię nauczyciela

Przedmiot/koło/zadanie

Temat projektu

Redmer Grażyna

j. polski

1. Polska poezja renesansowa.

Figura Hanna

j. polski

1. I ty możesz zostać pisarzem.

Górecki Paweł

historia

wos

1. Proces sądowy.

2. Asesyni- skrytobójcy w średniowieczu.

3. Powstanie styczniowe w obrazach.

Gralak Sylwia

wych. fizyczne

1. Żyj zdrowo i wesoło.

Ziółkowski Janusz

fizyka

1. Jakie prawa fizyki wykorzystywane są w naszych domach?

Lewicka Beata

geografia

1. Turystyczne walory naszego regionu.

2. Wkład Polaków w odkrycia geograficzne i poznawanie Ziemi.

Szulc-Lewandowska Hanna

muzyka

plastyka

1. Jakie są zainteresowania muzyczne uczniów Gimnazjum nr 1 w Grudziądzu?

2. Szkolny turniej: „Mam talent”.

Meller
Robert
Wychowanie fizyczne 1. Historia reprezentacji Polski w piłce nożne w pigułce.
Świerszczko Joanna j.angielski 1. Halloween - tradycja krajów anglojęzycznych
Matus Hanna j. niemiecki 1. Niemcy - kraj warty zobaczenia.

 

 

WARUNKI REALIZACJI PROJEKTU GIMNAZJALNEGO

Gimnazjum nr 1 w Grudziądzu

 

 1.        Uczniowie są zobowiązani do realizacji projektu gimnazjalnego.

2.        Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod.

3.        Projekt edukacyjny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela i obejmuje następujące działania:

a)    wybranie tematu projektu edukacyjnego;

b)   określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji;

c)    wykonanie zaplanowanych działań;

d)   publiczne przedstawienie rezultatów projektu edukacyjnego.

4.        Udział ucznia w projekcie ma wpływ na ocenę z zachowania, zgodnie z zapisami statutu szkoły. Wkład ucznia w realizację projektu może być też uwzględniony w ocenianiu przedmiotowym.

5.        Udział ucznia w projekcie i temat projektu zostanie odnotowany na świadectwie ukończenia gimnazjum.

6.        Tematyka projektu może dotyczyć wybranych treści nauczania (określonych
w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów) lub wykraczać poza te treści.

7.        Czas trwania projektu jest uzależniony od jego problematyki, ale nie powinien być krótszy niż miesiąc i dłuższy niż pół roku. W szczególnych przypadkach opiekun projektu może przedłużyć jego realizację, ale projekt powinien zostać zrealizowany w jednym roku szkolnym.

8.        Zespoły uczniowskie liczą od 3 do 6 osób. W szczególnych przypadkach opiekun może zdecydować o większej liczbie członków zespołu lub indywidualnej realizacji projektu.

9.        Zespoły projektowe mogą być klasowe, międzyklasowe lub międzyoddziałowe.

10.    Opiekun projektu ma za zadanie:

a)    wspierać zespół uczniowski i udzielać konsultacji na wszystkich etapach realizacji projektu (ustalenie zasad współpracy, wybór tematu projektu, określenie celów, zaplanowanie pracy, podział zadań i ich wykonanie, publiczne przedstawienie rezultatów projektu),

b)   ocenić udział ucznia w projekcie, uwzględniając aktywność na wszystkich etapach realizacji projektu, samoocenę ucznia i ocenę zespołu.

c)    udzielać uczniowi informacji zwrotnej o jego pracy nad projektem.

 

11.    Uczniowie – członkowie zespołu projektowego – mają za zadanie:

a)      aktywnie uczestniczyć we wszystkich etapach realizacji projektu (ustalenie zasad współpracy, wybór tematu projektu, określenie celów, zaplanowanie pracy, podział zadań i ich wykonanie, publiczne przedstawienie rezultatów projektu),

b)     współpracować z innymi członkami zespołu i opiekunem projektu,

c)      dokonać samooceny i oceny innych członków zespołu.

12.    Wychowawca ma za zadanie:

a)    na początku roku szkolnego, w którym uczniowie będą realizować projekt edukacyjny, poinformować uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów)
o warunkach realizacji projektu edukacyjnego,

b)   monitorować udział w projektach realizowanych przez uczniów powierzonej klasy.

c)    zebrać sprawozdania z realizacji projektu edukacyjnego realizowanych przez uczniów powierzonej klasy.

13.    Nauczyciele nie będący opiekunami udzielają wsparcia uczniom realizującym projekt, jeśli zwrócą się oni do nich o pomoc.

14.    Dyrektor szkoły stwarza warunki do realizacji projektu zgodnie z posiadanymi środkami.

15.    Uczniowie mogą korzystać z pomieszczeń szkoły do celów związanych z realizacją projektu wyłącznie pod opieką opiekuna projektu, wychowawcy lub innych nauczycieli.

16.    W szczególnie uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających udział ucznia w projekcie edukacyjnym, dyrektor gimnazjum może zwolnić ucznia z realizacji projektu. Wówczas na świadectwie ukończenia gimnazjum w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego wpisuje się „kreskę”

17.    Obowiązkowa dokumentacja projektu pozostaje w szkole i ma postać Karty Projektu, która zawiera: temat projektu, cele, czas realizacji, skład zespołu projektowego i nazwisko opiekuna. O pozostałych dokumentach niezbędnych do realizacji projektu decyduje opiekun.

***

 

HARMONOGRAM REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO

 

 

Zadania
 

Termin realizacji

Osoba odpowiedzialna

Poinformowanie uczniów i ich rodziców
/ prawnych opiekunów / o warunkach realizacji projektu edukacyjnego

zebranie z Rodzicami uczniów
/wrzesień/

Wychowawcy klas II

Zgłoszenie  przez zainteresowanych uczniów własnych propozycji tematów projektów edukacyjnych ( w formie wniosku z prośbą o zatwierdzenie do przew.Zespołu i wpisanie na szkolną listę tematów)

do końca września

wychowawca

Opracowanie przez nauczycieli propozycji tematów projektów edukacyjnych

do 15 października

koordynator
opiekunowie projektów

Ogłoszenie uczniom szkolnej listy  tematów projektów
/na godzinach wychowawczych, w dzienniku elektronicznym, w bibliotece szkolnej/

do 20 października

koordynator

Tworzenie przez uczniów  ( samodzielnie lub przy pomocy nauczyciela) zespołów, które będą realizowały wybrany projekt edukacyjny i wybór przez każdy zespół tematu projektu
(ze szkolnej listy projektów)

do 30 października

Wychowawcy kl. II

Ustalenie w zespołach celów i terminów realizacji projektu. Założenie karty projektu

do 15 listopada

opiekun projektu

Praca nad realizacją projektu

Wg ustaleń między uczniami a opiekunem projektu (nie później niż do połowy maja)

uczniowie
opiekun projektu

Ocena projektu / z uwzględnieniem zaangażowania i wkładu pracy każdego członka zespołu w trakcie realizacji projektu/

Wg indywidualnego harmonogramu projektów

Opiekun projektu

Ewaluacja  projektu /wymiana uwag uczestników i opiekunów, wyciągnięcie wniosków/

do  końca maja

nauczyciele
uczniowie

Sporządzenie sprawozdania  z realizacji projektu

do końca maja

opiekun projektu

***

  w górę