PLAN
PRACY
MAŁEGO SAMORZĄDU
UCZNIOWSKIEGO
Cele:
1. Rozwijanie samorządności
2.
Kształtowanie postaw
prospołecznych, obywatelskich i patriotycznych
3.
Szerzenie znajomości Praw
Człowieka, Dziecka i Ucznia
4.
Pielęgnowanie tradycji
szkolnych i ceremoniału
5.
Reprezentowanie interesów
uczniów najmłodszej grupy wiekowej wobec Rady
Pedagogicznej
6.
Stworzenie możliwości
rozwijania demokratycznych form współżycia,
współdziałania uczniów i przyjmowania
współodpowiedzialności za jednostki i grupy
7.
Podejmowanie działań na
rzecz ochrony praw ucznia
8.
Uwrażliwianie na potrzeby innych osób
L.p.
|
Zadania i sposób realizacji
|
Termin realizacji
|
Odpowiedzialni
|
Efekty wychowawcze
|
1.
|
Wznowienie działalności Samorządu
Uczniowskiego.
Spotkanie organizacyjne.
|
IX
|
Opiekunowie
|
Umiejętność korzystania z przysługujących
praw.
|
2.
|
Ustalenie założeń do planu pracy na bieżący
rok szkolny 2013/2014.
|
IX
|
Opiekunowie
|
Rozwijanie potrzeby działania.
Gotowość do współpracy i współdziałania.
|
3.
|
Wspólne opracowanie planu działań Małego
Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym
2013/2014. Ustalenie harmonogramu zadań i
określenie terminów ich realizacji oraz osób
odpowiedzialnych za ich wykonanie.
|
IX
|
Opiekunowie
Rada Samorządu
|
Umiejętność planowania.
|
4.
|
Przedstawienie Planu Pracy Samorządu.
|
IX
|
Opiekun
Rada Samorządu
|
Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu
społecznym.
|
5.
|
Rozwijanie zainteresowań i zdolności
uczniów:
Udział uczniów w kołach zainteresowań.
Angażowanie się uczniów w przedsięwzięcia
Małego Samorządu
Uczniowskiego wynikające z Kalendarza
szkoły.
|
Cały rok
|
Wychowawcy klas
Opiekunowie kół
Opiekun Samorządu Uczniowskiego
|
Rozwijanie potrzeby pomocy koleżeńskiej.
|
6.
|
Udział w szkolnych, rejonowych
i ogólnopolskich akcjach charytatywnych:
Ogólnopolska akcja Wielkiej Orkiestry
Świątecznej Pomocy
Zbiórki przyborów szkolnych dla
potrzebujących
Zbiórka żywności ,, I ty możesz
zostac św. Mikołajem
Zbiórka nakrętek
|
Cały rok
|
Opiekun SU
Sekcja prac społeczno-użytecznych
Caritas, PCK
|
Umiejętność dzielenia się z potrzebującymi.
Bezinteresowne działanie na rzecz innych.
|
7.
|
Przygotowanie
i pomoc w prowadzeniu balu
karnawałowego.
|
II
|
Opiekun SU
Rada Samorządu
|
Kształtowanie aktywności i pomysłowości
|
8.
|
Organizacja
okolicznościowych imprez szkolnych:
Andrzejki
Bal
karnawałowy
Walentynki
Święto
Edukacji
Dzień Dziecka
Pasowanie
klas pierwszych na ucznia
Pasowanie na
czytelnika
Dzień Wiosny
Ekofestyn
Dzień dla
zdrowia
|
XI
II
II
X
VI
X
III
IX
|
Samorząd Uczniowski
przy współpracy wychowawców klas
|
Uczymy się
samodzielności, aktywności, organizacji
życia kulturalnego w szkole i środowisku.
|
9.
|
Organizacja
uroczystości państwowych
|
11 XI
3V
|
Wychowawcy , Rada
Uczniowska MS
|
Wyrażanie szacunku
wobec symboli narodowych i przestrzeganie
wartości patriotycznych.
|
10.
|
Opiekujemy się gazetką ścienną samorządu:
|
Cały rok
|
Rada SU
|
Rozwijanie poczucia odpowiedzialności.
|
11.
|
Przeprowadzenie wyborów do Małego Samorządu
Uczniowskiego na rok szkolny 2014/2015
|
VI
|
Rada samorządu
Opiekun
|
Wdrażanie zasad demokracji
|
12.
|
Dokumentowanie działalności Samorządu:
Przekazywanie informacji o działaniach
Małego Samorządu
na
stronie internetowej szkoły
|
Cały rok
|
Opiekun
Rada Samorządu
|
Umiejętność prowadzenia działalności
samorządowej.
|
MAŁY SAMORZĄD UCZNIOWSKI
to
MY
WSZYSCY
-
uczniowie klas I-III Szkoły Podstawowej Nr 11
Uczestniczymy w życiu szkoły:
-
Bronimy praw ucznia
-
Pomagamy innym
-
Zdobywamy pieniądze
-
Organizujemy imprezy kulturalne
-
Rozwijamy swoje zainteresowania
-
Tworzymy prawo
-
Prowadzimy apele szkolne
-
Współpracujemy z Dyrekcją
Uczymy się:
-
Samorządności
-
Demokracji
-
Tolerancji
-
Obowiązkowości
-
Odpowiedzialności
-
Współpracy
Zarząd Małego Samorządu Uczniowskiego:
Przewodniczący: Maja Pyźlak
Zastępcy: Maja Sas
Sekretarz: Ewa
Modliborska
Członkowie:
Wiktoria Krzysiak
Aleksander
Pikul
Opiekun: Iwona Szymańska,
Anita Furmankiewicz
Regulamin współzawodnictwa klas I-III
o PUCHAR DYREKTORA SZKOŁY
1.
Uczniowie klas I-III współzawodniczą o przechodni
puchar dyrektora
szkoły przez cały rok szkolny.
2.
Uczniowie przystępują do współzawodnictwa w dwóch
grupach :
I
grupa - uczniowie klas pierwszych
II grupa – uczniowie klas drugich i trzecich
3.
Na koniec każdego semestru na apelach oraz tablicach
informacyjnych
klasy zostają zapoznane z ilością zdobytych
punktów.
4.
Przekazanie pucharu najlepszej klasie odbywa się
na koniec roku
szkolnego w obecności dyrektora szkoły oraz
wszystkich uczniów
najmłodszej grupy wiekowej.
5.
Puchar pozostaje w posiadaniu klasy przez cały
następny rok szkolny i godnie zdobi salę zajęć.
6.
Puchar otrzymuje klasa, która osiągnie najlepsze
wyniki w nauce,
zachowaniu, czytelnictwie, zbiórce
surowców wtórnych oraz ogólnej aktywności klasy
tj. udziału w
konkursach i zawodach..
7.Konkursy szkolne zaliczane do współzawodnictwa o
Puchar Dyrektora
Szkoły ustalają wychowawcy klas I-III w
porozumieniu z opiekunem
grupy. Istnieje możliwość modyfikacji konkursów w
harmonogramie w trakcie roku szkolnego.
REGULAMIN
ZACHOWANIA NA PRZERWACH
-
Podczas przerwy przebywam tylko na wyznaczonym
miejscu boiska szkolnego lub na holu szkoły.
-
Nie biegam.
-
Na boisku szkolnym stosuję zabawy nie zagrażające
bezpieczeństwu innych dzieci.
-
Na holu szkoły podczas przerwy spaceruję w parach.
-
Na boisku szkolnym:
- nie wchodzę na płot
- nie wchodzę na drzewa
- nie wchodzę na bieżnię
- nie wychodzę poza teren szkoły
- nie wchodzę nogami na ławki
6. Kulturalnie korzystam z toalety.
7. Odpadki i papiery wrzucam do kosza.
8. Podczas zakupów w szkolnym sklepiku ustawiam się w
kolejce.
9. Po zakończeniu przerwy ustawiam się w parach
na
wyznaczonym miejscu boiska szkolnego lub przed
salą
lekcyjną.
10. Wszelkie sytuacje stwarzające zagrożenie i
niebezpieczeństwo
zgłaszam nauczycielowi dyżurującemu.
W
przypadku niestosowania się ucznia do regulaminu:
-
zostaje przeprowadzona rozmowa dyscyplinująca
ucznia z przedstawicielami członków
Małego Samorządu Uczniowskiego;
-
Mały Samorząd Uczniowski w porozumieniu z wychowawcą
ucznia ustala karę ;
-
zostaje wezwany do szkoły rodzic ucznia i
powiadomiony o łamaniu regulaminu przez dziecko;
-
zostaje udzielona nagana przez dyrektora szkoły w
obecności grupy wiekowej I-III.
|