We wtorek 14 listopada, w naszej szkole świętowaliśmy Dzień Czystego Powietrza. Na monitorach uzyskanych ze współpracy z ESA - Edukacyjna Sieć Antysmogowa https://www.facebook.com/ESAnaskpl mogliśmy oglądać specjalnie na ten dzień dedykowane grafiki związane z ochroną powietrza. Uczniowie mogli dokonać pomiaru jakości powietrza miernikiem Dust Air. Okazało się, że powietrze w Mniszku mamy całkiem dobre Na zajęciach graliśmy w gry multimedialne, które dostępne są tutaj https://esa.nask.pl/sudoku-smogowe/ ; https://eduesa.nask.pl/pogromca-smogu. Na dużej przerwie dzieci wykonywały prace plastyczne "Co nas truje, a co chroni" oraz rozwiązywali zagadki i łamigłówki. A to wszystko dla naszego dobra, dla naszego zdrowia, dla czystego powietrza Dzień Czystego Powietrza w Jedenastce! We wtorek 14 listopada, w naszej szkole świętowaliśmy Dzień Czystego Powietrza. Na monitorach uzyskanych ze współpracy z ESA - Edukacyjna Sieć Antysmogowa https://www.facebook.com/ESAnaskpl mogliśmy oglądać specjalnie na ten dzień dedykowane grafiki związane z ochroną powietrza. Uczniowie mogli dokonać pomiaru jakości powietrza miernikiem Dust Air. Okazało się, że powietrze w Mniszku mamy całkiem dobre Na zajęciach graliśmy w gry multimedialne, które dostępne są tutaj https://esa.nask.pl/sudoku-smogowe/ ; https://eduesa.nask.pl/pogromca-smogu. Na dużej przerwie dzieci wykonywały prace plastyczne "Co nas truje, a co chroni" oraz rozwiązywali zagadki i łamigłówki. A to wszystko dla naszego dobra, dla naszego zdrowia, dla czystego powietrza
Właśnie ruszyliśmy na lekcjach z aplikacją Minecraft Education Edition w ramach #laboratoriaprzyszlosci! Tematem dzisiejszej lekcji Informatyki było „Budowanie w Minecraft Education dla początkujących - Żabi książe.”
Uczniowie zalogowali się na przygotowane wcześniej konto w Minecraft Education i włączyli nowy świat w trybie kreatywnym. Po oswojeniu się z poruszaniem postaci w grze, przeglądnięcie dostępnego ekwipunku budowali wieżę Żabiego Księcia.
Nasi uczniowie będą mogli łączyć naukę i zabawę! Także w domu.
Czytaj więcej: Startuje projekt „Szkoła ucząca z Minecraft Education”
Kierujemy serdeczne podziękowania za okazane wsparcie wszystkim, którzy przekazali 1,5 % podatku dochodowego na rzecz naszej szkoły. Dzięki Państwa życzliwości i wsparciu możemy realizować szerokie działania i wspierać naszych uczniów. Takie postępowanie utwierdza nas w przekonaniu, że wśród nas są wspaniali ludzie, którzy nie oczekując nic w zamian, zawsze zdecydowani są na udzielenie pomocy naszym i swoim dzieciom, bo szkoła to przede wszystkim dzieci zasługujące na bardzo dobre warunki. Raz jeszcze Dziękując Wszystkim mamy nadzieję, że będziemy mogli liczyć na Państwa wsparcie i życzliwość również w przyszłym roku, a lista osób się zdecydowanie w powiększy, do czego Wszystkich zachęcamy.
Oto lista Wspaniałych i Życzliwych naszej szkole ludzi:
Balbuza Ewa
Balbuza Stanisław
Banaszek Katarzyna
Banaszek Karol
Chojnowska Urszula
Chojnowki Remigiusz
Filipska Andżelika
Filipscy Ireneusz i Ewa
Figurscy Adam i Gabriela
Gall Marek
Gołkowski Adam
Jóźwiak Mateusz
Kilanowska Agnieszka
Knak Łukasz
Kuich Teresa i Jerzy
Lipowscy Irena i Wiesław
Łacek Bartosz
Morczyńska Daniela
Nowak Roman i Elżbieta
Przyborowski Adam
Skomra Paulina i Paweł
Skowrońscy Radosław i Kamila
Surmacz Beata i Piotr
Szulc-Lewandowska Hanna
Swedura Agnieszka i Waldemar
Treichel Jacek i Marlena
Wiśniewski Karol
Wydrzyński Tadeusz
Zarański Mariusz
Zawieracz Ewa
oraz cztery osoby, które są anonimowe.
Dziękujemy!
Niepodległość - trudne słowo.
Może ono znaczy coś ważnego w naszym życiu?
Kto mi wytłumaczy?
Tak to słowo - bardzo ważne.
Jeśli słuchać umiesz
To na pewno już niedługo łatwo je zrozumiesz.
9 listopada w Centrum Kultury Teatr odbył się Konkurs Piosenek Patriotycznych „Śpiewam dla Polski” pod honorowym patronatem prezydenta Grudziądza Macieja Glamowskiego.
"Śpiewam dla Polski" to konkurs skierowany do uczniów klas IV – VIII oraz szkół średnich i swoim zasięgiem obejmujący Miasto i Gminę Grudziądz. W przeglądzie wzięło udział 43 wykonawcóww w trzech kategoriach wiekowych.
Naszą szkołę wdzielnie reprezentowały 3 osoby: Anna Kobuszyńska, Alicja Trepkowska i Franciszek Wiśniewski.
A oto krótka relacja z występu:
Gratulujemy :)
Hanna Szulc-Lewandowska
By uczcić obchody Święta Niepodległości w naszej szkole na zajęciach plastyki nasi uczniowie przygotowywawali kokardy narodowe, okolicznościowe plakaty, śpiewaliśmy patriotyczne pieśni.
Jak co roku obchodzimy wkrótce Święto Niepodległości, tak ważne święto dla każdego Polaka.
Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej także pamiętają o tym wydarzeniu.
W czasie zajęć tematycznych m.in. odbywają się pogadanki, czytanie legend o powstaniu naszego państwa, słuchanie pieśni patriotycznych.
Podczas zajęć plastycznych natomiast dzieci wykonują prace dotyczące symboli naszej państwowości.
Przygotowana została również gazetka tematyczna.
Hanna Matus, Aneta Tadrowska
8 listopada klasa 2a udała się do Centrum Edukacji Przeciwpożarowej ,,Ognik" w Grudziądzu. Na miejscu dzieci mogły zobaczyć jaki wpływ na nasze bezpieczeństwo mają odblaski i przestrzeganie przepisów ruchu drogowego. Następnie udały się do pomieszczeń w których odbyły się interesujące i pouczające prelekcje na temat urządzeń elektrycznych, zagrożeń wynikających z niewłaściwego użytkowania sprzętu, przyczynach powstawania pożarów, zagrożeń powodowanych przez tlenek węgla. Dzieci dowiedziały się jak postępować w obliczu różnych zagrożeń. Na koniec obejrzały wóz steażacki, ubrały strój strażaka i popędziły do pożaru. Bardzo serdecznie dziękujemy p. Grzegorzowi Marszałkowi i p. Michałowi Zakrzewskiemu za pouczające spotkanie.
7 listopada 2023 r. w Zespole Szkół Mechanicznych w Grudziądzu uczniowie klas 7a i 7b oraz 8a SP11 mieli niepowtarzalną okazję wziąć udział w pokazie filmów historycznych w Virtualnej Rzeczywistości. Było to możliwe dzięki zgłoszeniu naszej szkoły przez p. dyrektor do udziału w projekcie „Innowacyjna historia – nowe technologie w służbie edukacji”. „Innowacyjna historia” to przedsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki, realizowanym wspólnie z Fundacją Arte et Marte, którego celem jest: • prezentacja możliwości wykorzystania nowych technologii, w szczególności VR, w prowadzeniu zajęć lekcyjnych, • rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, które zwiększają ich szanse na przyszłym rynku pracy, • wprowadzenie nauczycieli w technologię wirtualnej rzeczywistości i zaprezentowanie jej jako efektywnego narzędzia edukacyjnego, • wzrost zainteresowania uczniów zagadnieniami związanymi z historią Polski – dzięki atrakcyjnej i innowacyjnej formie prezentacji treści nauczania. Podczas pokazu uczniowie i nauczyciele, dzięki goglom VR mogli przenieść się w świat historycznych wydarzeń XX wieku. Konkretnie były to dwa filmy: „Kartka z Powstania” przenosząca widza w realia Powstania Warszawskiego i „Wiktoria 1920” prezentująca zmagania wojny polsko-bolszewickiej. Uczniowie po pokazie mieli głowy pełne wrażeń. Zapewne głęboko zapadną im w pamięć. Była to cenna lekcja historii, która pozwoli im lepiej wyobrazić sobie realia historyczne omawianych wydarzeń na lekcjach historii w szkole.
Czytaj więcej: Uczniowie SP11 na pokazie filmów Virtualnej Rzeczywistości
W naszej szkole w dniu 7 listopada zostały zrealizowane dwa projekty. Pierwszy pn. „Ogranicz niską emisję – miej wpływ na jakość powietrza" realizowany był przez Fundację Yak. Pięć klas brało udział w warsztatach na stanowisku mobilnym. Projekt dofinansowany jest ze środków NFOŚiGW z Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej oraz WFOŚ i GW w Toruniu. Misją Fundacji YAK jest inicjowanie i wspieranie działań na rzecz rozwoju społeczeństwa i ochrony środowiska. Celem tego wartościowego projektu jest podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa województwa kujawsko – pomorskiego w zakresie tematu „niskiej emisji” i wyeliminowanie działań sprzyjających jej powstawaniu. Kolejny projekt realizowany w czterech klasach pn. "Wiem czym są zmiany klimatu" z ogólnopolskiego projektu pn. "Ochrona ekosystemów - stop zmianom klimatu" przeprowadziło Stowarzyszenie Tilia w ramach Szkoły Leśnej na Barbarce w Toruniu. Projekt ten korzysta z dofinansowania otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii. Cel projektu to poszerzenie świadomości społecznej w zakresie zmian klimatu i wpływu na ekosystemy.