02/02 2016

Dzień Bezpiecznego Internetu 2016

logo

W roku 2016 DBI obchodzić będziemy 9 lutego. W tym roku wszystkie działania podejmowane w ramach DBI realizowane będą pod hasłem:

"Lepszy Internet zależy od Ciebie!"

DBI organizowany jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 r. i ma na celu propagowanie działańna rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa dzieci w Internecie oraz nagłośnienie tematyki dotyczącej bezpieczeństwa online. W Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu od 2005 roku organizowany jest przez Fundację Dzieci Niczyje oraz Naukową i Akademicką Sieć Komputerową (NASK). Głównym partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange. Wydarzenie zostało objęte honorowym patronatem przez Marka Michalaka - Rzecznika Praw Dziecka.

Podczas obchodów DBI chcemy podkreślić to, że każdy internauta może przyczynić się do tego, że Internet będzie miejscem bezpiecznym i pozytywnym. Każdy z nas ponosi odpowiedzialność za to, co robi w sieci i w jaki sposób z niej korzysta. Chcemy również zwrócić szczególną uwagę na potencjał sieci, który dzieci mogą wykorzystać zarówno w edukacji, kontaktach z rówieśnikami jak również jako formę twórczej rozrywki. Nasza szkoła po raz kolejny weźmie udział w tej kampanii - wszelkie przedsięwzięcia związane z DBI  realizowane będą do 23 lutego.

Rodziców zachęcamy do udziału w projekcie "Mama, tata, tablet".

Nauka nie dostarczyła jeszcze wystarczających dowodów na to, jaki wpływ mają nowe technologie na rozwój małych dzieci. Dlatego należy wykazać szczególną ostrożność i umiar przy udostępnianiu dzieciom urządzeń mobilnych.
Kampania „Mama, tata, tablet” prowadzona przez Fundację Dzieci Niczyje powstała z myślą o rodzicach dzieci w wieku od 0 do 6 lat. Celem zainaugurowanej przez Fundację Dzieci Niczyje kampanii społecznej „Mama, tata, tablet” jest edukacja w obszarze rozważnego korzystania przez dzieci z technologii mobilnych oraz kształtowanie odpowiednich postaw rodzicielskich w odpowiedzi na szybko zmieniającą się rzeczywistość i rozwój nowych mediów. Kampania przestrzega przed zbyt wczesnym i niekontrolowanym udostępnianiem dzieciom urządzeń elektronicznych, takich jak tablety czy smartfony. Autorzy kampanii wskazują jednocześnie, kiedy i jak udostępnić media elektroniczne z pożytkiem dla rozwoju najmłodszych.

Podstawowym elementem kampanii „Mama, tata, tablet” jest kilkuminutowa, humorystyczna animacja stylizowana na film przyrodniczy, prezentująca nowy gatunek „Homo Tabletis”. Głosu projektowi użyczyła Krystyna Czubówna. Akcji towarzyszy kampania medialna. Poza filmem, przygotowany został 30’ spot telewizyjny oraz 30’ spot radiowy.

Platformę kampanii stanowi dedykowany serwis internetowy www.mamatatatablet.pl. Po wejściu na stronę można zapoznać się z wynikami badań i materiałami kampanii, czy wskazówkami przygotowanymi dla rodziców. Rodzice będą mogli dowiedzieć się, jakie są rekomendacje FDN, za pośrednictwem kierowanej do nich broszury. Wszystkich, którzy będą chcieli poradzić się w kwestiach dotyczących korzystania przez dzieci z nowych technologii, Fundacja zaprasza też do skorzystania z bezpłatnego numeru Telefonu w sprawie Bezpieczeństwa Dzieci 800 100 100.