BIP SP11

Font Size

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel
NASZ ZESPÓŁ SZKÓŁ
Nasz zespół szkół jest edukacyjną wspólnotą dzieci, rodziców i nauczycieli. Cieszymy się sobą i cieszymy się nauką! To naprawdę jest możliwe! Razem z naszym patronem Janem Heweliuszem wędrujemy po kraju, świecie i kosmosie szukając tego co mądre, piękne i dobre. Nasi uczniowie są jedyni i niepowtarzalni, a rodzice doskonale współpracują ze szkołą.
ZDOBYWANIE WIEDZY
Osiągamy wyniki wyższe niż średnie województwa i kraju. Pracuje u nas doskonała kadra pedagogiczna. Nasi uczniowie uczą się języka niemieckiego i angielskiego już od IV klasy. Funkcjonują liczne zajęcia pogłębiające wiedzę i umiejętności. Mamy skuteczny system badania osiągnięć uczniów. Jesteśmy zawsze dostępni dla uczniów i rodziców.
ZABAWA I ZDROWIE
Nuda - to nasz wspólny szkolny wróg. Dlatego wspólnie muzykujemy, śpiewamy, tańczymy, malujemy, recytujemy, chodzimy na rajdy, bawimy się w teatr, surfujemy po Internecie, redagujemy własną gazetę, jesteśmy potęgą w atrakcyjności oferty zajęć dodatkowych. Działają u nas aż trzy kluby sportowe. U nas każdy może zostać gwiazdą, bo każdy ma talent, a my go odkryjemy!
EKOLOGIA
Realizujemy projekty ekologiczne, zdrowotne i profilaktyczne. Tylko u nas corocznie bawimy się podczas Ekofestynu i Dniu dla zdrowia. Świat jest piękny i czeka na swoich odkrywców! Edukacja może być radością - tylko w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Grudziądzu ! Posiadamy jako jedyna szkoła w Grudziądzu Zielony Certyfikat Jakości.
BEZPIECZEŃSTWO I POSTAWA OBYWATELSKA
Realizujemy przez nas opracowane Procedury bezpieczeństwa uczniów. Posiadamy monitoring wewnętrzny i zewnętrzny. Wyróżnia nas patriotyczna postawa, uczenie samorządności oraz postaw obywatelskich. Dzięki współpracy z licznymi organizacjami znajdujemy przyjaciół zarówno wśród wojska, organizacji i stowarzyszeń kombatanckich, jak i wśród rodziców i absolwentów szkoły. Realizujemy projekty pod Patronatem Prezydenta RP i Prezydenta Miasta Grudziądza.
NOWOCZESNOŚĆ I TECHNOLOGIE
Posiadamy nowoczesne pracownie informatyczne i tablice multimedialne. Technologie informacyjno-komunikacyjne pozwalają osiągnąć lepsze wyniki w nauce i bardziej angażować uczniów w proces edukacyjny na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych. Realizujemy hasło, iż komputer służy człowiekowi a nie na odwrót. Uczymy bezpiecznego korzystania z Internetu.

ZAKŁADAMY MINI LAS MIYAWAKI – INNOWACYJNY PROJEKT NASZEJ SZKOŁY

287028589 1342805853215202 3808965296984225706 n15 czerwca 2022 r. uczniowie z klasy VI a i część chłopców z klasy VIII b wspólnie z opiekunem Panem Witoldem Zygadlewiczem założyli na terenie szkoły  MINI LAS MIYAWAKI, TZW. LAS KIESZONKOWY. Sadzenie mini lasów kieszonkowych rozprzestrzenia się na cały świat ijest doskonałym sposobem na udział w praktycznych działania proekologicznych i proklimatycznych. Jesteśmy coraz bardziej świadomi wyzwań, przed jakimi stoimy i coraz częściej odnajdujemy motywację, żeby coś z nimi zrobić. Mikrolasy są pierwszym mikro krokiem  w stronę pozytywnych makro zmian.

Drzewa posadzone metodą Miyawaki rosną szybciej, a co za tym idzie przyspieszają proces tworzenia lasu i wychwytują więcej dwutlenku węgla i oczyszczają powietrze z olbrzymiej ilości pyłów i trucizn zawartych w atmosferze, a także dostarczają duże ilości niezbędnego do życia tlenu. Metoda takiego sadzenia mini lasu zyskuje popularność na całym świecie. Nasza szkoła zdecydowała się podjąć taki wysiłek i właśnie dziś posadziliśmy ponad pięćdziesiąt sadzonek drzewek leśnych, które otrzymaliśmy od Nadleśnictwa Dobrzejewice. Jedną z najbardziej zauważalnych różnic w lesie Miyawaki jest to, że sadzonki są sadzone w bardzo dużym zagęszczeniu. Rosną one bardzo szybko, aby konkurować o światło, a wtedy dobór naturalny faworyzuje najszybciej rosnące osobniki i przerzedza drzewa. Rezultatem takiego wzrostu jest gęsto upakowany las pionierski, który rośnie w ciągu 20-30 lat, zamiast 150-200 lat. A oto kilka najważniejszych korzyści z zakładania lasów kieszonkowych metodą Miyawaki: wchłanianie dwutlenku węgla, produkcja tlenu, podniesienie bioróżnorodności, filtrowanie wody, ochrona klimatu, ochrona przed erozją ziemi, ochrona przed suszą, ochrona przed powodzią (np. pierwszych 11 takich mini lasów w Holandii poprzez pierwsze 5 lat swego wzrostu zmagazynowało 6 milionów litrów wody deszczowej!), ochrona przed wiatrem, ochrona przed hałasem, drzewa dają cień, dają schronienie owadom, ptakom i małym zwierzętom, przyciągają owady zapylające. Uczniowie, którzy sadzili mini las to z klasy VI a: Nikola Brunath, Dawid Knak, Adam Pepliński, Gracjan Sielski, Zuzanna Sinicka, Vanessa Stępień, Dawid Sykut, Jakub Witkowski, z klasy VIII b: Szymon Balon, Fabian Gajdowski, Michał Laskowski, Oliwier Rutkowski i Kacper Schulz. Efekt naszych działań oraz wykonanej pracy prezentują fotografie.

WSZYSTKIM UCZESTNIKOM LEŚNEGO SZALEŃSTWA BARDZO DZIĘKUJEMY ZA TRUD I WYSIŁEK JAKI KAŻDY Z WAS WŁOŻYŁ W SADZENIE PIERWSZEGO MINI LASU METODĄ MIYAWAKI. DZIĘKUJEMY RÓWNIEŻ ZA WSPARCIE PANU GRZEGORZOWI, RZEMIEŚLNIKOWI NASZEJ SZKOŁY.

Opiekun projektu:

Witold Zygadlewicz

.