BIP SP11

Font Size

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel
NASZ ZESPÓŁ SZKÓŁ
Nasz zespół szkół jest edukacyjną wspólnotą dzieci, rodziców i nauczycieli. Cieszymy się sobą i cieszymy się nauką! To naprawdę jest możliwe! Razem z naszym patronem Janem Heweliuszem wędrujemy po kraju, świecie i kosmosie szukając tego co mądre, piękne i dobre. Nasi uczniowie są jedyni i niepowtarzalni, a rodzice doskonale współpracują ze szkołą.
ZDOBYWANIE WIEDZY
Osiągamy wyniki wyższe niż średnie województwa i kraju. Pracuje u nas doskonała kadra pedagogiczna. Nasi uczniowie uczą się języka niemieckiego i angielskiego już od IV klasy. Funkcjonują liczne zajęcia pogłębiające wiedzę i umiejętności. Mamy skuteczny system badania osiągnięć uczniów. Jesteśmy zawsze dostępni dla uczniów i rodziców.
ZABAWA I ZDROWIE
Nuda - to nasz wspólny szkolny wróg. Dlatego wspólnie muzykujemy, śpiewamy, tańczymy, malujemy, recytujemy, chodzimy na rajdy, bawimy się w teatr, surfujemy po Internecie, redagujemy własną gazetę, jesteśmy potęgą w atrakcyjności oferty zajęć dodatkowych. Działają u nas aż trzy kluby sportowe. U nas każdy może zostać gwiazdą, bo każdy ma talent, a my go odkryjemy!
EKOLOGIA
Realizujemy projekty ekologiczne, zdrowotne i profilaktyczne. Tylko u nas corocznie bawimy się podczas Ekofestynu i Dniu dla zdrowia. Świat jest piękny i czeka na swoich odkrywców! Edukacja może być radością - tylko w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Grudziądzu ! Posiadamy jako jedyna szkoła w Grudziądzu Zielony Certyfikat Jakości.
BEZPIECZEŃSTWO I POSTAWA OBYWATELSKA
Realizujemy przez nas opracowane Procedury bezpieczeństwa uczniów. Posiadamy monitoring wewnętrzny i zewnętrzny. Wyróżnia nas patriotyczna postawa, uczenie samorządności oraz postaw obywatelskich. Dzięki współpracy z licznymi organizacjami znajdujemy przyjaciół zarówno wśród wojska, organizacji i stowarzyszeń kombatanckich, jak i wśród rodziców i absolwentów szkoły. Realizujemy projekty pod Patronatem Prezydenta RP i Prezydenta Miasta Grudziądza.
NOWOCZESNOŚĆ I TECHNOLOGIE
Posiadamy nowoczesne pracownie informatyczne i tablice multimedialne. Technologie informacyjno-komunikacyjne pozwalają osiągnąć lepsze wyniki w nauce i bardziej angażować uczniów w proces edukacyjny na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych. Realizujemy hasło, iż komputer służy człowiekowi a nie na odwrót. Uczymy bezpiecznego korzystania z Internetu.

Co odpowiedzieć dziecku na pytanie „kiedy to się wszystko skończy?

W dobie pandemii koronawirusa, przy kolejnych obostrzeniach często zadajemy pytanie: kiedy to się skończy? Dziecko podobnie jak my odczuwa tą sytuację, jest niepewne przyszłości, tego kiedy będzie można znowu odwiedzić babcie i dziadka czy wyjść na plac zabaw? Odpowiedzi na te pytania nie zna nikt. Jednak jak na te trudne pytania odpowiedzieć dziecku?

Po pierwsze musimy powiedzieć prawdę, że nie wiemy. Jednocześnie zapewniając, że śledzimy informacje i na pewno poinformujemy je o jakichkolwiek zmianach. Nie mówmy czegoś, czego nie jesteśmy pewni. Warto też opowiedzieć dziecku, co robią lekarze czy urzędnicy, by walczyć z pandemią. Rozumienie sytuacji uspokaja dziecko. Bądźmy przy tym czuli i empatyczni, na pewno powiedzenie „wiem, jak ci ciężko” spowoduje, że nasze pociechy będą czuły się bezpieczniej. Unikajmy sformułowań „wytrzymaj”, czy „musisz być dzielny” to pokazuje i uświadamia dzieciom ich słabość.

Po drugie rozmawijamy z dziećmi o koronawirusie, nie róbmy z tego tematu tabu. To wprowadza jeszcze większą niepewność u dziecka. Warto dopytywać swoje pociechy co wiedzą o pandemii i wirusie, czy rozumieją, czemu służy częste mycie rąk i noszenie maseczek na twarzy. To świetna okazja do utrwalenia wiedzy.

Po trzecie skupmy się na tym co tu i teraz. Nie wiemy ile czasu to jeszcze potrwa, nie planujmy nic, róbmy to co w danym momencie sprawia nam radość. Np. gry i zabawy z dzieckiem, rysowanie. Dobrym sposobem na przekierowanie uwagi dzieci na tu i teraz jest zwykłe ćwiczenie "co słyszę". Milczymy razem, wsłuchujemy się w otoczenie, w którym nie gra radio czy telewizor, ale np. jest otwarte okno i wymieniamy, co słyszymy. Niektóre dźwięki wcale nie są oczywiste, więc to ćwiczenie też na wyobraźnię i poprawę humoru. Róbmy wszystko to co pozwoli chociaż na chwilę oderwać dziecko od myśli o spotkaniach z kolegami.

„Warto uczyć dzieci odróżniania tego, na co mają wpływ od tego, z czym trzeba się po prostu pogodzić. Kiedy będą umieć dostrzegać te elementy ich życia, nad którymi mają kontrolę, będzie im łatwiej szukać rozwiązań” (E. Bukowiecka-Janik)