*** KARTA WŁAŚCIWA PROJEKTU - pobierz ***
LISTA REALIZOWANYCH
PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
W ROKU SZKOLNYM 2015/2016
Nazwisko i imię nauczyciela |
Przedmiot/koło/ zadanie |
Temat projektu |
Gzella Krzysztof |
informatyka |
Systemy operacyjne i różnice pomiędzy nimi. |
Górecki Paweł |
historia |
II wojna światowa. |
Gralak Sylwia Meller Robert |
wychowanie fizyczne |
Aktywność fizyczna- podstawa piramidy żywieniowej. |
Ziółkowski Janusz |
fizyka |
Budowa Układu Słonecznego. |
Zygadlewicz Witold |
biologia |
1. Tworzymy wizytówkę wybranego parku narodowego. 2. Inscenizacja na Dzień dla Zdrowia pt. „Droga donikąd” |
Szulc-Lewandowska Hanna |
muzyka plastyka |
Mój ulubiony artysta – życie i dorobek twórcy. |
Makowska Beata |
religia |
Sylwetki papieży. |
WARUNKI REALIZACJI PROJEKTU GIMNAZJALNEGO
Gimnazjum nr 1 w Grudziądzu
2. Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod.
3. Projekt edukacyjny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela i obejmuje następujące działania:
a) wybranie tematu projektu edukacyjnego;
b) określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji;
c) wykonanie zaplanowanych działań;
d) publiczne przedstawienie rezultatów projektu edukacyjnego.
4. Udział ucznia w projekcie ma wpływ na ocenę z zachowania, zgodnie z zapisami statutu szkoły. Wkład ucznia w realizację projektu może być też uwzględniony w ocenianiu przedmiotowym.
5. Udział ucznia w projekcie i temat projektu zostanie odnotowany na świadectwie ukończenia gimnazjum.
6. Tematyka projektu może dotyczyć wybranych treści nauczania (określonych
w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów) lub wykraczać poza te treści.
7. Czas trwania projektu jest uzależniony od jego problematyki, ale nie powinien być krótszy niż miesiąc i dłuższy niż pół roku. W szczególnych przypadkach opiekun projektu może przedłużyć jego realizację, ale projekt powinien zostać zrealizowany w jednym roku szkolnym.
8. Zespoły uczniowskie liczą od 3 do 6 osób. W szczególnych przypadkach opiekun może zdecydować o większej liczbie członków zespołu lub indywidualnej realizacji projektu.
9. Zespoły projektowe mogą być klasowe, międzyklasowe lub międzyoddziałowe.
10. Opiekun projektu ma za zadanie:
a) wspierać zespół uczniowski i udzielać konsultacji na wszystkich etapach realizacji projektu (ustalenie zasad współpracy, wybór tematu projektu, określenie celów, zaplanowanie pracy, podział zadań i ich wykonanie, publiczne przedstawienie rezultatów projektu),
b) ocenić udział ucznia w projekcie, uwzględniając aktywność na wszystkich etapach realizacji projektu, samoocenę ucznia i ocenę zespołu.
c) udzielać uczniowi informacji zwrotnej o jego pracy nad projektem.
11. Uczniowie – członkowie zespołu projektowego – mają za zadanie:
a) aktywnie uczestniczyć we wszystkich etapach realizacji projektu (ustalenie zasad współpracy, wybór tematu projektu, określenie celów, zaplanowanie pracy, podział zadań i ich wykonanie, publiczne przedstawienie rezultatów projektu),
b) współpracować z innymi członkami zespołu i opiekunem projektu,
c) dokonać samooceny i oceny innych członków zespołu.
12. Wychowawca ma za zadanie:
a) na początku roku szkolnego, w którym uczniowie będą realizować projekt edukacyjny, poinformować uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów)
o warunkach realizacji projektu edukacyjnego,
b) monitorować udział w projektach realizowanych przez uczniów powierzonej klasy.
c) zebrać sprawozdania z realizacji projektu edukacyjnego realizowanych przez uczniów powierzonej klasy.
13. Nauczyciele nie będący opiekunami udzielają wsparcia uczniom realizującym projekt, jeśli zwrócą się oni do nich o pomoc.
14. Dyrektor szkoły stwarza warunki do realizacji projektu zgodnie z posiadanymi środkami.
15. Uczniowie mogą korzystać z pomieszczeń szkoły do celów związanych z realizacją projektu wyłącznie pod opieką opiekuna projektu, wychowawcy lub innych nauczycieli.
16. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających udział ucznia w projekcie edukacyjnym, dyrektor gimnazjum może zwolnić ucznia z realizacji projektu. Wówczas na świadectwie ukończenia gimnazjum w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego wpisuje się „kreskę”
17. Obowiązkowa dokumentacja projektu pozostaje w szkole i ma postać Karty Projektu, która zawiera: temat projektu, cele, czas realizacji, skład zespołu projektowego i nazwisko opiekuna. O pozostałych dokumentach niezbędnych do realizacji projektu decyduje opiekun.
***
HARMONOGRAM REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO
Zadania |
Termin realizacji |
Osoba odpowiedzialna |
Poinformowanie uczniów i ich rodziców |
zebranie z Rodzicami uczniów |
Wychowawcy klas II |
Zgłoszenie przez zainteresowanych uczniów własnych propozycji tematów projektów edukacyjnych ( w formie wniosku z prośbą o zatwierdzenie do przew.Zespołu i wpisanie na szkolną listę tematów) |
do końca września |
wychowawca |
Opracowanie przez nauczycieli propozycji tematów projektów edukacyjnych |
do 15 października |
koordynator |
Ogłoszenie uczniom szkolnej listy tematów projektów |
do 20 października |
koordynator |
Tworzenie przez uczniów ( samodzielnie lub przy pomocy nauczyciela) zespołów, które będą realizowały wybrany projekt edukacyjny i wybór przez każdy zespół tematu projektu |
do 30 października |
Wychowawcy kl. II |
Ustalenie w zespołach celów i terminów realizacji projektu. Założenie karty projektu |
do 15 listopada |
opiekun projektu |
Praca nad realizacją projektu |
Wg ustaleń między uczniami a opiekunem projektu (nie później niż do połowy maja) |
uczniowie |
Ocena projektu / z uwzględnieniem zaangażowania i wkładu pracy każdego członka zespołu w trakcie realizacji projektu/ |
Wg indywidualnego harmonogramu projektów |
Opiekun projektu |
Ewaluacja projektu /wymiana uwag uczestników i opiekunów, wyciągnięcie wniosków/ |
do końca maja |
nauczyciele |
Sporządzenie sprawozdania z realizacji projektu |
do końca maja |
opiekun projektu |